Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bättre rem?

Produkter
(logga in för att koppla)

Elnorino

Aktiv medlem
Hej! Jag skulle vara väldigt glad för tips på vart man kan få tag på en bättre rem än den som följer med som original till min D100, tycker inte om att ha så mycket pengar hängande på en rem som börjar bli alltmer nött. Finns det någon typ som har förstärkningar av, eller är tillverkad i annat material typ metalltråd/kompositmaterial.

Mvh Daniel

Inte någon "nikon-rem", men jag skaffade precis en OP/TECH pro strap som jag tycker är klart skön, mycket bättre än det som följde med kameran.

http://www.optechusa.com/profess.htm

(obs, inte "classic", det är en annan design som inte verkar vara alls lika viktavlastande)

Det är ju plast och syntetmaterial, men känns som det borde kunna hålla för en del ivf - jag kör med kamera och 70-200 utan att känna mig orolig än så länge ivf...

Finns på Kameradoktorn i Stockholm.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar