Annons

Tips på bästa bildhanteringspr & operativsystem till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

mozes

Aktiv medlem
Skulle gärna vilja ha hjälp med tips på bra bildhanteringsprogram till datorn,Jag undrar också vilket operativsystem till datorn som är bäst om man ska hålla på med foto i 1:a hand och vilket är det minsta ramminne som krävs.
Tackar på för hand;)
//Helena

mozes skrev:
Skulle gärna vilja ha hjälp med tips på bra bildhanteringsprogram till datorn,Jag undrar också vilket operativsystem till datorn som är bäst om man ska hålla på med foto i 1:a hand och vilket är det minsta ramminne som krävs.
Tackar på för hand;)
//Helena

Svår fråga, folk kommer att bitas i detta forum, men jag jobbar med mac och lightroom, har en bärbar och 1 gig ram, skulle säga att mer behövs, men jag klarar mig. kan bara säga att jag är mycket glad för mitt system och behöver sällant ( mycket sällant) Photoshop.

Till Mac OS X finns det en mängd fina program som inte finns till PC, dessutom kan man ju köra Windows XP på Mac:arna så ska du skaffa en dator kan du med gott samvete köpa en Mac.

Jag har en MacBook Core 2 Duo 2,0 GHz och 1 Gb RAM. Jag använder mest Photoshop och ibland iPhoto, jag känner inte något direkt behov av ett bildhanteringsprogram. Photoshop kan gå lite trögt om man pressar datorn ordentligt, men det är inget problem, direkt. Vad som däremot kunde vara bättre är skärmen, bilden varierar beroende på hur man har ögonen eftersom betraktningsvinkeln är så dålig och det hade ju inte skadat om det var lite ljusstarkare.

Ok tack .har ni nått bra tips på bra butik på nätet eller vanlig data affär som har bra priser.
//Helena

ANNONS