Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på att fota artist.

Produkter
(logga in för att koppla)

street_tess

Avslutat medlemskap
Ska upp till idolfinalen i sthlm och tänkte plåta lite amanda och marie, men behöver tips.
Jag har en Canon Powershot S3 IS (tror ja den heter) som jag haft ett tag men inte riktigt kommit underfund med.
Jag har tagit några bilder på linda bengtzing och martin stenmark på torget i borås, men blir väl annorlunda när man sitter i fulspäckat globen.
Undrar nu om ni har några tips på vad jag ska göra för att få så bra bilder som möjligt.

Kolla din biljett - det brukar stå där.
Det är nog troligare att det inte är tillåtet än att det är det.

Har inte biljetten tillgänglig.

Ingen som kan ge några tips, får väl chansa på att det är tillåtet är de inte de, får jag väl acceptera det och njuta av den fina musiken och plåta våran vackra huvudstad istället.

Vid "normala" konserter är det inte tillåtet att fota i Globen. För press brukar krävas att man har en tidning med 30 000 läsare eller mer i ryggen.

De brukar muddra en, men det går nog alltid att smuggla in en mindre kamera om man verkligen vill. Blir man sen upptäckt så säger de till. Vet ej om du kan ha kvar den då eller om du måste gå ut med den.

Kontakta dem före och fråga om du kan få tillstånd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar