Mycket bra initiativ. Fick flera tips om K10 och K20 på det här sättet. Kommer också att öka beställningssuget så jag kanske inte kan avvakta en beställning länge till
Passar på att ställa några frågor för att stimulera tråden lite:
1) På K10 och K20 använder grönt program fortfarande custominställningarna, något som jag tycker är idiotiskt. Den enda gång en ägare av en så avancerad kamera använder grönt är när någon annan skall ta en bild. Men för mig som bl.a. flyttat AF till AF knappen är detta alltid en utmaning då man måste ge lite kamerautbildning först. Någon som testat om detta funkar på samma sätt fortfarande, eller om de 'fixat till det'.
2) Skulle också vara intressant att veta om det finns något sätt att få catch-in att funka även med AF-objektiv utan SDM?
3) Jag är medveten om att den nya HDR-funktionen inte matchar bilderna (skulle ta för mycket datakraft), men om SR används på ett smart sätt, alltså även mellan bilderna, borde 3 snabba bilder kunna hamna ganska rätt och alltså tillåta handhållen HDR (med stadig hand och SR förstås). Någon som testat?