Annons

Tipps på skrivarpapper

Produkter
(logga in för att koppla)

Siba

Ny medlem
Jag skulle vilja ha tipps på ett bra skrivarpapper att skriva ut bilder på. Jag har en bläckstråleskrivare.

Tetenal

Jag tror att Scandinavian photo har ett bra pris på Tetenals högglanspapper just nu. (195:-/50 st). Detta papper är mycket bra!!!

Canon Photo Pro = Dyrt men bra

Detta är det bästa papper som jag har provat men jag använder det bara till speciella bilder.

I fotoaffären kostar 15 A4 180 kr.

Tänk på att ett visst fotopapper funkar olika bra till olika skrivare . Jag läste ett test i en tysk fototidning för ett tag sen , som jag minns det var t.e.x.Epson skrivaren Mer"kräsen" o funkade bäst med orginalpapper medan HP funkade bra med en mängd olika papper.Jag tror att det finns äldre forum med det ämnet.
Bengt
Bengt

Jag har Epson. Det enda som funkar bra till den är Epsons papper och bläck, och jag har provat ganska många olika märken.

Varför inte skaffa en bunt bestruket papper från ett tryckeri mycket billigare än de extremt dyra "fotopappren" för skrivare?

Jag köpte en packe bestruket papper vid tillfälle.
Jag tycker det fungerar gott till högklassiga CD omslag och enklare bilder som man kanske vill visa upp för vänner och kollegor. Men till "riktiga" fotoutskrifter räcker det inte tycker jag. sedan har vi det där med hållbarhet. Är inte pappret avsett för lagring kommer det snabbt att åldras.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar