Falumas
Aktiv medlem
Kul att behöva släpa runt en dator (som dessutom kör windows) för att göra en timelapse... not. Min gamla Nikon D200 från 2006 hade timelapse iaf, minns inte hur de var på ännu äldre, men kanppast intressant i frågan.
Det har sina för och nackdelar. Till min 20D finns programvaran bara till XP vilket är ett mök, har en gammal laptop kvar bara för det. Fördelen är att bilderna hamnar på laptopen istället för minneskortet vilket är en stor fördel när man tar långa serier.
Frågan gällde väl timelapse generellt, inte nödvändigtvis all-in-one-take, annars kan jag tänka mig att 700 bilder bara var taget ur luften som "en mängd bilder"? Inte många (kompletta) timelapses jag tycker är så intressanta som är i en enda tagning iaf.
Med hjälp av en slider kan du få ganska långa sekvenser intressanta.
Kanske det, men alla gör inte timelapse på samma plats i så många timmar för den sakens skull, det kan likaväl vara 1sekunds exponering var 5'e sekund för att sedan flytta kameran efter 20 minuter kanske, eller vad man känner för och då föredrar jag att bortse från automatik iaf.
Menar bara att timelapse inte nödvändigtvis betyder att plåta stjärnorna från solnedgång till soluppgång...
Har aldrig fotat stjärnor, däremot blir det väldigt jobbigt att titta på filmen om det är molnigt då marken kommer flimmra väldigt mycket mellan molnigt och soligt.
/Karl