Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Till er som har en Canon 30D eller likn.

Produkter
(logga in för att koppla)
aasaboe skrev:
Jag köpte mitt på nätet, tillsammans med kameran (Inwarehouse) och där fanns som sagt erbjudandet. Verkar vara precis så bra som folk här säger, det lilla jag hunnit kolla.


Det bästa med erbjudandet är att en "major upgrade" ingår. Dvs man kommer att kunna ladda hem Capture One 4.0 LE som är på gång och som kommer att innehålla många förbättringar.
 
Ok det låter ju bra.

En liten nybörjarfråga då: Jag förstår att trogrammet som medföljer minneskortet är en konverterare för RAW. Men följer det inte med ett sådant prog när man köper kameran? Finns funktonen i photoshop?
 
När du köper 30D får du med Canons iof sig utmärkta råkonverterare Digital Photo Professional, DPP. Men den är inte flödesorienterad och därmed inte lika snabbarbetad som Capture One och den ger heller inte riktigt lika fina konverteringar.

Lite färre funktioner också i DPP. Men som sagt - den duger bra, men med Capture one går det rasande snabbt och enkelt att fixa bilder när man lärt sig. Och man lär sig snabbt.
 
Väska: Fjällrävens Kånken,annars hängande över axeln med något tillbehör i fickan. Kan vara bra med jacka med stora fickor. I väskan blir inga bilder tagna.

Minneskort: Sandisk Ultra II, 2 Gbyte i lämplig mängd.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.