Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidningenfoto.se

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Hej!

Vad tycker ni om tidningenfoto.se? Altsa fototidningens hemsida.
Sjalv tycker jag den underbemannad, medans fotosidan ar overbemannad.
Att fa bilder bedomna pa fotosidan verkar svart om de inte ar exemplariskt bra eller utmarker sej pa nagot annat satt. Kanske kastar jag sten i glashus eftersom jag inte bedomer bilder sarskiljt ofta. Anlednigen till detta ar att det kommer in sa enorma mangder bilder.

Med tidningenfoto at det tvart om. Lagom mycket bilder men inget folk..suck.

Vad tycker ni?

Ar ni med pa tidningenfotos hemsida?

Komentarer tack!!!

Det är över en vecka sedan jag mejlade till dem för att det inte gick att lägga upp bilder. Ett album och en bild gick bra. Men mer får jag inte in.Tyvärr har jag inte fått svar denna gången (första gången gick det inte att logga in). Det är urdåligt. Jag tror inte jag ska besöka den sidan mera. Fast fixar de inte så att jag kan lägga upp bilder så tänker jag inte förnya min prenumeration när den går ut, tog en på bara några månader. Jag betalar ju för fan för att kunna använda sidan men det går inte och de svarar inte på mejl. Då kan man lika gärna köpa lösnummer när det är något intressant man vill läsa.

Biblioteket!

Jag läser på bibblan. Det vore ju slöseri på skattepengar att inte utnyttja bibblan faktiskt. Dessutom är det gratis.

Det är löjligt.

Om jag inte har köpt tidningen har jag ingen som helst aning om vad som finns på siten. Inte ens kontaktinformation går att hitta utan att först försöka prenumerera på den.

Nu är det ju en tidning med sajt som "tillbehör" så att säga. Inte som fotosidan, en renodlad sajt, så man får ha det i åtanke. Fotosidan är gratis, eftersom det är vi själva som står för innehållet. Christer & co står ju faktiskt "bara" för servrarna & mjukvaran som driver alltihopa. FOTO å andra sidna, betalar (antar jag iaf :) ) sina medarbetare en lön för det material som publiceras.

Men, lite "gratisglutt" hade inte varit fel.

En sak som jag tycker borde vara självklart för varje tidning med självaktning, är att ha iaf ett artikelregister lättillgängligt. Tom gamla anrika Datormagazin hade det på 80/90-talet innan den tidningen gick i graven (och sedemera återuppstod i en annan skepnad). Och det var innan internet var självklart.

Jag förstår svårigheten i att å ena sidan leverera ett material som är så bra & aktuellt att folk vill betala för det, men å andra sidan vänta tills det är tryckt & distribuerat till kioskerna/brevlådorna, i en tid då Internet är den största källan till dagsfärsk information.

Re: Biblioteket!

Damocles skrev:
Jag läser på bibblan. Det vore ju slöseri på skattepengar att inte utnyttja bibblan faktiskt. Dessutom är det gratis.

Tyvärr har vår fattiga kommun inte råd att ha FOTO på biblioteket längre. Det blir för dyrt att åka 8 mil fram och tillbaka till Växjö när man har litet tid över.

Re: Re: Biblioteket!

Graal skrev:
Tyvärr har vår fattiga kommun inte råd att ha FOTO på biblioteket längre. Det blir för dyrt att åka 8 mil fram och tillbaka till Växjö när man har litet tid över.
Visste inte att det fanns kommuner med afrikansk standard i Småland... En lösning vore ju att sänka en av kommunalpolitikernas arvoden med de hundralappar det skulle kosta att låta kommunens inbyggare läsa Foto på biblioteket.

Re: Re: Re: Biblioteket!

niklasl skrev:
Visste inte att det fanns kommuner med afrikansk standard i Småland... En lösning vore ju att sänka en av kommunalpolitikernas arvoden med de hundralappar det skulle kosta att låta kommunens inbyggare läsa Foto på biblioteket.

Motivera varför en kommunalpolitiker skall finansiera allmänhetens tidningsläsande med sin privata inkomst?!

Kanske skulle dra av några hundralappar på din inkomst istället.

Eller om alla politiker i detta land jobbade ideelt så skulle vi ju kunna använda deras löner till att göra Sverige till en enda stor social inrättning!

Re: Re: Re: Re: Biblioteket!

mange78 skrev:
Motivera varför en kommunalpolitiker skall finansiera allmänhetens tidningsläsande med sin privata inkomst?!
För att deras privata inkomst finansieras av kommunala skattemedel samtidigt som deras beslut i den aktuella kommunen lett till ett bibliotek med lägre standard än normalt.
mange78 skrev:
Kanske skulle dra av några hundralappar på din inkomst istället.
Kan du förklara logiken bakom det?
mange78 skrev:
Eller om alla politiker i detta land jobbade ideelt så skulle vi ju kunna använda deras löner till att göra Sverige till en enda stor social inrättning!
Här har vi en nytänkare med sinne för proportioner som tar ut svängarna rejält, ser jag. Bra! (<--ironi)

Re: Re: Re: Re: Re: Biblioteket!

niklasl skrev:
För att deras privata inkomst finansieras av kommunala skattemedel samtidigt som deras beslut i den aktuella kommunen lett till ett bibliotek med lägre standard än normalt.
Kan du förklara logiken bakom det?
Här har vi en nytänkare med sinne för proportioner som tar ut svängarna rejält, ser jag. Bra! (<--ironi)

Ok. Eftersom du verkar ha koll på hur denna beslutsprocess har gått till, kan du väl tala för dessa politiker och berätta vart dessa prenumerationspengar istället blev investerade. Din teori verkar ju vara att de gick till ökade löner och arvoden?

Sedan skulle det även vara intressant att koppla detta till andra områden i samhället. Konsekvens i detta fall skulle innebära att när vårdköerna blir längre och nedskärningar görs inom den välkända Svenska folkhemstriangeln vård, skola och omsorg är det helt uppåt väggarna fel att reglera den nationella ekonomin eller att höja skattetrycket. Istället skall vi naturligtvis fylla dessa ekonomiska hål med delar av våra folkvaldas arvoden. Här har vi ju lösningen på Sveriges ekonomi! Ironi eller inte, ja döm själv...

Svängarna tycker jag du tar ut rätt bra själv.

Hej grottfolk!!!
Nar jag skapade denna traden var min mening att vi skulle diskutera tidningenfoto.se och inte komunpolitik. Om ni sa gjarna vill diskutera detta amne sa ber jag att skapa ett en egen trad for det.

Tack!

mc bruno skrev:
Hej grottfolk!!!
Nar jag skapade denna traden var min mening att vi skulle diskutera tidningenfoto.se och inte komunpolitik. Om ni sa gjarna vill diskutera detta amne sa ber jag att skapa ett en egen trad for det.

Tack!

Ber om ursäkt för detta :)! Så svårt att låta bli när det kommer till politik...

Standard

mc bruno skrev:
Hej grottfolk!!!

Tack!

Detta är egentligen mer eller mindre standard vid de flesta trådarna, tyvärr så har många stora problem att skilja på trådens ursprungsfråga.

De kan kanske ha med läsförståelse eller uppfattningsförmåga att göra...

Ursäkta att jag tar upp detta men i en nyligen upplagd tråd, under Konica-Minoltaobjektiv, frågades vilken optik man inte skulle kunna vara utan. Där fick man massor av svar från diverse Canon/Nikkon-älskare trots att deras optiker inte passade på Minoltafattningen. De hade nog heller inte läst ordentligt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar