Annons

Thunderbolt-uttag med en annan iMac

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Om jag vill koppla ihop min 27" iMac som har det nya Thunderbolt-uttaget med en annan iMac 20" (utan Thunderbolt) som en extra skärm, vad ska jag köpa för slags kabel/adapter för att detta ska fungera ihop?

Tacksam för tips!

Tack för svar, jag har en DVI-kontakt/sladd och just nu en vanlig extern skärm (funkar bra iofs) men skulle gärna vilja använda en annan iMac 20" som sidoskärm. Har mailat till nästan alla Mac-leverantörer och frågat, men nu är Sverige stängt för semester, så jag fick bara ett svar från ScandPhoto så här långt. Men blev inte klokare av det tyvärr. Verkar vara rena djungeln än så länge, hoppas det blir bättre framåt hösten. Se bif länk.

http://lmgtfy.com/?q=iMac+som+extern+skärm

Tack för svar, jag har en DVI-kontakt/sladd och just nu en vanlig extern skärm (funkar bra iofs) men skulle gärna vilja använda en annan iMac 20" som sidoskärm. Har mailat till nästan alla Mac-leverantörer och frågat, men nu är Sverige stängt för semester, så jag fick bara ett svar från ScandPhoto så här långt. Men blev inte klokare av det tyvärr. Verkar vara rena djungeln än så länge, hoppas det blir bättre framåt hösten. Se bif länk.

http://lmgtfy.com/?q=iMac+som+extern+skärm

Tyvärr så måste jag göra dig besviken då det bara är 27" imacen som går att använda som skärm. På Applespråk heter det Target display mode.

M

Tyvärr så måste jag göra dig besviken då det bara är 27" imacen som går att använda som skärm. På Applespråk heter det Target display mode.
Det stämmer, när det gäller äldre Imac-modeller utan Thunderbolt är det bara 27-tummaren som går att använda (ansluten via display port).

Men alla nya Imac-modeller med Thunderbolt går att använda i target display mode.

Enligt Mactrackern så är det fortfarande bara 27" som stödjer Target display.
Okej, fast i det fallet litar jag nog mer på t ex Apple:

"iMac (21.5-inch, Mid 2011) and iMac (27-inch, Mid 2011) support Target Display Mode via Thunderbolt to Thunderbolt cable (2 m) when the source is another Thunderbolt-equipped computer."

Okej, fast i det fallet litar jag nog mer på t ex Apple:

"iMac (21.5-inch, Mid 2011) and iMac (27-inch, Mid 2011) support Target Display Mode via Thunderbolt to Thunderbolt cable (2 m) when the source is another Thunderbolt-equipped computer."

OK men då kommer det inte att fungera med 20" maskinen som dator och 27" som skärm heller då 20" inte har Thunderbolt.

Frågan är ju då hur det blir med de 27" som inte har thunderbolt men fungerar med Targetdisplaymode. Vilka combos kommer att fungera där tro? Är Target display stödet försämrat på de nya 27" maskinerna tro då de gamla gick att köra i Target display mode utan att källan (the source) var en "Thunderbolt-equipped Computer"?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto