Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Thumbnails D200 i Adobe Bridge (PS CS2)

Produkter
(logga in för att koppla)

Dan-Åke

Medlem
Hej

Ngn som vet hur man löser problemet att jag inte ser thumbnails på NEF filer fr D200 i Adobe Bridge?NEF ikonen syns + thumbnail fr JPEG. NEF fr D70 syns som thumbnail. Jag har PS CS2 med ACR 3.6. Skall man även lägga in ACR plugin i Adobe Bridge?

VH Dan-Åke

Vissa syns..

Hej,
Jag har samma problem, men endast på en del av filerna. Dessa får jag ingen preview på i bridge och en del av infon saknas också i file properties (Bit depth, dimensions, resolution i bridge).
Det var samma problem med d70. Är det ett problem med ACR? Ska man uppdatera den för bridge också?

Jag har faktiskt fått det att fungera nu. Uppdat Adobe Bridge till den senaste versionen (se adobes nedladdningssajt.)
Jag gjorde sen inte mer än att jag öppnade Bridge för sig utan att gå genom CS2. Då visade sig även NEF filerna som Thumbnails och nu fungerar det båda vägarna. Fråga mig inte hur men det funkar!! Det var väl någon form av aktivering..vad vet jag?

VH Dan-Åke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar