Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Terjes bok

Produkter
(logga in för att koppla)
Här kanske du har svaret:

Experter > Terje Hellesø > Svar

Fråga från Ola Nilsson:

Finansiering av din nya bok.

Hej Terje
Angående din nya bok så är det många med mej som kan tänka sej att betala för den i förskott, osedd, om det kan skynda på tryckningen av den. Har dragit igång en tråd här på fotosidan (Insamling till Terjes nya bok) och det är många intresserade. Kan du ordna med inbetalningen på något sätt så ska nog boken kunna finiansieras.

mvh Ola
--------------------------------------------------------------------------------
Svar:

Oj Ola!

Jag känner mig hedrad och mycket tacksam över det intresse som min nya bok har. Rent finansieringsmässigt, om jag måste sälja böcker för att kunna klara kostnaderna för tryck/repro mm då måste jag sälja minst 1000 böcker. Cirkapriset per bok är 500:-

Om jag ska kunna få igång en förhandsförsäljning av boken är det viktigt att jag får namn/adress/tlf.nr. till var och en som vill beställa den.

De som är intresserade kan skicka information över mejl till mig: [email protected] Kom ihåg att märka mejlet med "Min plats i ljuset". Exakt hur inbetalningarna ska gå till får jag informera de intresserade efterhand.

Jag ska prata lite med FS först och se om vi kan hitta en smidig lösning.

Lite information om boken:

Upplaga: 20 000 ex.

Omfång: 294 sidor inkl omslag.

Format: 23x28cm, stående.

Antal bilder: 233 färgbilder.

Hård pärm, trådhäftad med skyddsomslag

Nu ligger den där igen, Terje skulle kolla på den först men jag gissar att den är tillräcklig informativ, annars får ni väl fråga honom.

I juni ska jag ha ett möte med tryckeriet för planering av boken. Målsättningen är utgivning under hösten.

Jag har full förståelse för att ni tycker att boken dröjer, men det har varit svårt att få det ekonomiska underlaget som krävdes.

Däremot känner jag mig priviligerad och mycket tacksam över alla ni som skickar mejl och undrar förväntansfullt när boken kommer.

Stort tack för att ni orkar vänta.

Terje

Kul att det rör på sig, Treje!

Hade ju varit fantastiskt kul om de planerna håller. Jag tror att vi är rätt många som väntar tålmodigt.

Lycka till!!

Som vanligt får man räkna med att många som föranmält sig inte kommer att betala. Tiden går.
Så funkar det i dag vad jag förstår.
Men sen får man räkna med att många som inte har en susning om boken kommer gladeligen att betala.
Och det är där det roliga ligger . Spänningen i vart det slutar.
Måste ändå vara lite kul att pröva. Att chansa lite.
Vinner gör man alltid. Även om det inte alltid är i pengar.
Kör hårt Terje.
Mvh/-Anders

Ville bara knuffa upp den här tråden.

Höll helt på att missa det här själv.

För de som har förbokat Terjes nya bok så är sista betalningsdag 15/8-2005

/Peter

Terje på TV

Ryktet förtäljer att Gävle-Dala kommer att ha ett inslag med Terje i kväll, onsdag 19.10 med anledning av boksläppet. Äntligen dags för de av er som har tingat en bok.

ANNONS