Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Temperatur
- Trådstartare Bio2tech
- Start datum
schang
Aktiv medlem
För oss som är lata... ;-)Bio2tech skrev:
Tack, tänkte inte på att söka i forumet. Har läst en del trådar om kyla nu.
Det verkar som D70s kommer klara den kyla jag hoppas på, om den är lika tålig som D70 dvs.
Vad kom du fram till i temperaturväg? Ungefär samma borde gälla D50:n hoppas jag.
StefanM
Aktiv medlem
Bio2tech skrev:
Hej, funderar på att köpa D70s kit(18-70mm) men jag skulle gärna vilja veta om man vågar gå ut och fota i vinter? Kan ju faktiskt bli ett antal minusgrader.
Mvh
Roland Svensson
Har använt min i -13 grader utan problem. Batteritiden förkortas rejält varför man bör ha ett extrabatteri i en varm innerficka.
JP Collén
Aktiv medlem
jag har plåtat i minus 35 grader..Då funkade inte sb-800..blixten tog lång tid på sig att utlösas (pga batterierna). Efter att jag har varit ute i ca 1 timma började slutarn att hänga sig på kameran...då var det att packa ihop...Men ca -20 grader är inga problem.. (canons 10D packade ihop före min D70...klarade bara av ca 35 minuter sen hängde slutarn sig...)
Så plåta på i kallt...Har inget batteripack till min.funkar bra..ladda bara batteriet....
Så plåta på i kallt...Har inget batteripack till min.funkar bra..ladda bara batteriet....
Bio2tech
Medlem
Håkan, tycker att Stefan och Jonas inlägg är bra exempel på vad de flesta har skrivit. Sen finns det några inlägg där kameran inte alls tyckt om kyla. Som de säger så är det batteriet som brukar minska möjligheten att vara ute i kyla, inte kameran i sig.
En del trådar har även behandlat hur man ska göra när man varit ute i kylan och ska in i värmen, för att slippa kondens har en del plastpåsar runt kameran när den ska in, en del låter den ligga i kameraväskan och värmas upp medans några bara tar in den utan några försiktighetsåtgärder.
Hoppas min sammanfattning var någotsånär korrekt, men det var inte så jobbigt att läsa trådarna.
För egen del så kommer jag nog våga gå ut och fota när det blir kallt(när jag köpt kameran förståss)!
En del trådar har även behandlat hur man ska göra när man varit ute i kylan och ska in i värmen, för att slippa kondens har en del plastpåsar runt kameran när den ska in, en del låter den ligga i kameraväskan och värmas upp medans några bara tar in den utan några försiktighetsåtgärder.
Hoppas min sammanfattning var någotsånär korrekt, men det var inte så jobbigt att läsa trådarna.
För egen del så kommer jag nog våga gå ut och fota när det blir kallt(när jag köpt kameran förståss)!