Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom Vilken?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Aksel

Aktiv medlem
Goddagens
Jag funderar på att köpa ett telezoom och jag har kollat på lite olika.
Dels Sigma Af 70-300/4,0-5,6 Apo Super Macro II för 2095:-
Cosina Zoom Af 70-210/2,8-4,0 för 3395:-
sen har jag funderat på en Canon 70-200/4,0L USM
denna begagnad isf.
Jag kan väl gissa att L-objektivet är det bästa men det är ju oxå det dyraste. Borde jag vänta och spara eller kan jag köpa något av dom billigare objektiven? Vad är det som skiljer dom åt? Vad är det som är bättre på Canonobjektivet?

När du skall köpa brukar styras av behovet, personligen skulle jag (om det gick) vänta och spara lite.. men om man "måste" ha ett snart så får man lösa det på annat sätt... jag har bara Canon optik till min EOS, brukar vänta tills jag har råd... fick låna ett Sigma för länge sedan till min Gamla EOS 3 och där funkade inte autofocusen, det är inget problem i dag iofs men det känns tycker jag lite tryggare med "orginal"

Ang Cosinan så skulle jag nog satsa på Soligor 70-210 2.8/4.0 istället då det är samma objektiv men billigare. Cyberphotoo hade förut för 1800 kr men man kan hitta riktigt billiga beg om man letar lite.

/Johan Ringblom

Idag såg jag ett Canon 80-200 f/2.8 L för drygt fem tusen kronor på blocket.se. Det borde vara ett bra pris för ett så bra objektiv?

Hej.
Även om jag inte har testat något av objektiven och inte heller är den som är absolutist (måste ha Canon) skulle jag i detta rekommendera att försöka hitta ett begagnat 70-200 / 4 eftersom det är en helt annan klass än övriga.

MvH

Benny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar