Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerahus uppgradering

Produkter
(logga in för att koppla)
7d mk II har också en annan funktion som kanske kan vara bra, en Flimmeravkänning, som kan hantera belysning som växlar i temperatur och intensitet, om det nu något du har nytta av.

Det är en grymt genial och innovativ funktion som Canon kommit på, och som jag gärna hade haft i mina icke-Canon kamerahus.
 
Canon kommer förstås att hävda att sensorn på en eventuell EOS 7D III är snäppet bättre än sensorn i föregångaren, men det ska man i så fall ta med en nypa salt (eller kanske mer än en nypa med tanke på EOS 6D II). Allt annat kommer nog att vara bättre.
 
Canon kommer förstås att hävda att sensorn på en eventuell EOS 7D III är snäppet bättre än sensorn i föregångaren, men det ska man i så fall ta med en nypa salt (eller kanske mer än en nypa med tanke på EOS 6D II). Allt annat kommer nog att vara bättre.

Det får vi avvakta och se. Till skillnad från 6DII är 7D serien flaggskeppet i formatet för Canon och det är inte alls osannolikt att den får den senaste sensortekniken som sitter i 80D men 6D serien är budgetserien i FF och byggs med emfas på pris. Men givetvis bör man invänta tester som kan bedömma Canons påståenden.
 
Canon kommer förstås att hävda att sensorn på en eventuell EOS 7D III är snäppet bättre än sensorn i föregångaren, men det ska man i så fall ta med en nypa salt (eller kanske mer än en nypa med tanke på EOS 6D II). Allt annat kommer nog att vara bättre.

Fast Canon har väl inte försökt påstå att Sensorn i 6D mk ii var så mkt bättre?

Jag har svårt att se något skäl till varför de inte skulle sätta sin bästa aps-c-sensor i en 7d mk iii, tvärtom talar allt för att det är just där de vill ha en sån sensor, i deras topp-crop-modell.
 
Rykten ska ju alltid tas med en nypa salt, men att en 7Dmk iii (3) kommer att komma inom inte allt för lång är väl ingen allt för vild gissning. Canon rumors har uppgiften i mars

http://www.canonrumors.com/eos-7d-mark-iii-coming-in-march-2018-cr1/

Om jag minns rätt så kom 7D i sin första generation hösten 2009. MkII dök väl upp ganska exakt 5 år senare, hösten 2014. Det skulle inte förvåna mig om det blir först fram emot andra halvan 2019 innan vi ser version 3.
 
ANNONS