Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom till Nikon D-80

Produkter
(logga in för att koppla)
Beror ju på vad rimligt pris är :) Själv har jag efter ett antal modeller fastnat för 80-400 VR. Kostar en del men är väldigt mångsidigt pga brännviddsomfånget, VR och att bildkvaliten trots det stora brännviddsomfånget ändå är riktigt bra.

Annras ska 70-300 VR vara ett fint objketiv också. Jag har även ägt ett 80-200 f2.8. Optiskt sett var det jättefint, men på tok för lite brännvidd för mig.

mvh Fredrik

Själv hoppas jag att min D80 ska få en Sigma 70-200 till vårpresent... Vi får väl se hur det blir. Den har fått bra betyg i testerna, är inte FÖR stor och vill man ha lite längre brännvidd borde det inte vara omöjligt att hänga på en 1.4x konverter.

70-300

Jag tror du får ett Nikon 70-300 VR (nästan?) för de pengarna. Definitivt värt att titta på. Jag har ett sådant óch är jättenöjd, i alla fall när man är ute och vill plåta när det är ljust. Är rätt kul också för att plåta folk på lite lagom avstånd (för att fånga naturliga looken när de inte känner sig påpassade).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar