Annons

Telezoom till 5D MKII

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter-K

Aktiv medlem
Vad rekommenderar ni för telezoom?

Har idag ett Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD
Tycker inte att bilderna blir direkt skarpa, framförallt inte jämfört mot mitt Canon EF 24-70/2,8 L

Jag har en annan tråd här angående superzoom, men de blir väl snäppet sämre, bättre att satsa på ett nytt skarpare 70-300
 
Enligt mig så är objektivet lika viktigt som kameran. 5d mkII har en ruskigt bra sensor som kräver bra glas för att prestera. Jag rekommenderar canons 70-200/2,8 is II tillsammans med 1,4 och 2x konverterna. Lätt och skarpt:).
 
Jag vill ha så lite prylar som möjligt så konverter är nog inte aktuellt.
En L glugg vill jag nog ha har jag kommit fram till och ska jag upp i 300mm finns det väl bara ett alternativ kvar? Tyvärr med sämre ljus då .
Om man läser vad andra tycker om mitt Tamron ska ju det också vara bra, men det fattas skärpa tycker jag
 
Jag vill ha så lite prylar som möjligt så konverter är nog inte aktuellt.
En L glugg vill jag nog ha har jag kommit fram till och ska jag upp i 300mm finns det väl bara ett alternativ kvar? Tyvärr med sämre ljus då .
Om man läser vad andra tycker om mitt Tamron ska ju det också vara bra, men det fattas skärpa tycker jag

Sitter nu och läser och kan inte få fram något att mitt Tamron egentligen inte ska vara sämre.
På Canon EF 70-300/4-5,6 L IS USM skrivs det om kraftig vinjettering, vilket jag inte sett på Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD.

Hur fungerar ljuskorrigeringen för Canon EF 70-300/4-5,6 L IS USM i 5D MKII, tar den bort vinjetteringen?

Beslutsångest, satsa på ett nytt Canon med förhoppningsvis bättre skärpa på 300, eller behålla mitt Tamron utan direkt mycket Vinjettering
 
Sitter nu och läser och kan inte få fram något att mitt Tamron egentligen inte ska vara sämre.
På Canon EF 70-300/4-5,6 L IS USM skrivs det om kraftig vinjettering, vilket jag inte sett på Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD.

Hur fungerar ljuskorrigeringen för Canon EF 70-300/4-5,6 L IS USM i 5D MKII, tar den bort vinjetteringen?

Beslutsångest, satsa på ett nytt Canon med förhoppningsvis bättre skärpa på 300, eller behålla mitt Tamron utan direkt mycket Vinjettering
Det kan faktisk vara så att ditt Tamron behöver lämnas in för en justering, det är inte alls ovanligt. Jag köpte Tamrons "hyllade" 24-70 till min 6D och det var nog det mest oskarpa objektiv jag nånsin kört med..........................lämnade tillbaka det omgående! Försöker undvika icke orginalobjektiv nuförtiden....................
 
Mitt tips

Hej! Jag skaffade ett Canon EF 35-350mm L, för 5000 via Tradera. Jag har inte ångrat mig en sekund. Ett objektiv och en kamera är allt jag behöver ta med mig. Inget IS, men det finns ju enbensstativ. Hoppas du hittar något som gör dig nöjd.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.