Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom till 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nebol

Medlem
Jag ska åka till London i november och gå på fotboll. Tänkte att nog bör skaffa mig lite mer räckvidd än mitt 28-135mm för att få lite bra action-bilder.

Jag har tittat på de olika alternativ som finns (Canon) 75-300 (IS?), 90-300, 100-300...vilket ska man välja?

Jag får hela tiden olika indikationer :(
Vad tycker folk som vet/har testat?

Vore tacksam för lite hjälp!

MVH

/Tobias

PS. L-gluggar är både för dyra och för stora/tunga...iaf i "turist-syfte" =)

Får hem ett sigma 50-500 ex i morgon (ca 12000kr). Kan lägga upp lite testbilder från 10D (om det finns intresse) med den gluggen under fredag eller lördag.
/Stefan

Har du tittat på EF 75-300/4.5-5.6 så kan du lika gärna titta på EF 70-200/4L..

Viktskillnad?
4L är 55 gram tyngre...dvs..inget alls ;)

Prisskillnad?
3000:-..en hel del..men det ÄR det värt i kvalitén.

Jeppe skrev:
Har du tittat på EF 75-300/4.5-5.6 så kan du lika gärna titta på EF 70-200/4L..

Har tittat på detta oxå, men med mitt 28-135 så känns det inte så himla mycket mer tele med 200 :(

Viktskillnad?
4L är 55 gram tyngre...dvs..inget alls ;)

Är det inte ganska mycket större? Tror du en vakt släpper in mig med detta utan att kräva presspass? =)

Prisskillnad?
3000:-..en hel del..men det ÄR det värt i kvalitén.

Det har du nog rätt i! Skulle dock vilja ha ett 100-300/4L eller liknande...som är litet och lätt...hehe, man kan ju inte få allt tyvärr!

70-200/4L

Hmm, nu börjar det luta lite åt L-gluggen iaf, det var ju inte bra för plånboken =)

På fotoelektronik.se tar de "bara" 7550kr för den...

Är det ngn som vet om det är den snabbare ring-USM motorn på denna gluggen?

Med 70-200/4L kan du med lätthet sätta på en EF 1.4x och få 280mm.. och då är den FORTFARNDE bättre i kvaliten än ett 75-300/4-5.6..

Men visst.. ännu mera pengar.. (kostar väl en 2500:- beggad)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar