Annons

Tamron AF 28-300 XR Di VC

Produkter
(logga in för att koppla)

SKAS

Aktiv medlem
Är det nåt att ha???
Det är den enda Tamron gluggen med bildstabilisering.
Jag har hittat 4 recensioner om den och den verkar ha fått bra kritik.
Men jag hittar ingen som äger en sån som kan ge lite mer info om den. Vad tror ni om den?
 
Hej där Stefan och alla andra!
Jag funderar på att köpa denna gluggen, en Tamron 28-300 för en Canon 40D, så därför skulle jag vilja veta vad du tycker om den...
Bara för att vädra mina egna tankar lite innan jag köper vill jag också veta vad ni andra har för synpunkter på min "objektivpark"... I dagsläget har jag ett Sigma 17-70 samt ett tele, Sigmas APO-klassiker 70-300. Jag fotograferar mycket fartyg och är därför beroende av telet och vidvinkeln på samma gång och får alltså ofta göra mycket objektivbyten utomhus när jag fotar, motiven rör juh på sig... Så därför gillar jag detta omfånget skarpt, Tamrons 28-300... Men jag är lite orolig för hur mycket jag kommer sakna de där 17-28 millimetrarna, min tanke med inköpet är ju att bli av med objektivbytena så mycket det går...Men jag tänker som så att jag genom att förskjuta mitt brännviddsomfång genom ett inköp av Tamron 28-300 och dessutom byter upp mig när det gäller kvaliteten på telet, samtidigt som jag får en bra reseoptik och minskar så antalet objektivbyten utomhus en aning i alla fall... Jag lär nog behöva sätta på 17-70 ibland, men... Asch, nu blev det mycket svammel, egentligen vill jag bara få lite kommentarer och åsikter om Tamrons 28-300...
 
Hej
Jag ar just nu i USA och har fotat en hel del med bade min tamron 17-50 och 28-300.
Jag har hittills varit jattenojd med mitt 28-300 men har inte fotat sa jattemycket med den innan jag kom till USA.
300mm laget ar val inte sa jatteskarp som man hade velat vad jag har markt men helt klart godkand. Det finns nagra bilder (tagna med det objektivet) som jag har laddat upp pa www.minhembio.com/forumet i "dagens fotografi" kategorin. Sok pa mitt nickname Satanized
Jag far val aterkomma med lite mer info nar jag har kommit hem och hunnit nargranska alla bilder jag tagit med det objektivet har i usa.
 
Har en Tamron 28-300mm utan bildstabilisering. Tycker den fungerar helt okay. Man kan inte förvänta sig att den ska vara så mycket skarpare pga att zoomomfånget är ganska extremt.

Fungerar väldigt bra som allround objektiv!

Kan tillägga att det väl även finns en 18-210mm och att skillnaden mellan 210 och 300mm inte är så mycket som det låter som.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.