Annons

Tamron 90 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

-Markus-

Aktiv medlem
Tamron Af Sp 90/2,8 Marcro 1:1 objektivet har en lite fråga om det hur snabbt söligt är motorn i det till canon och hur mycket lever den om
Spelar egentligen ingen roll det verkar ju ha överlägsna optiska egenskaper i prisklassen men det skulle va roligt att veta innan man inhandlar

Glömde fråga första gången hur är det att manuellfocusera är det skönt eller glappar det svårt att ställa in

Hur är det med fokusen roterar framsidan av objektet

Mycket tacksam för svar Markus

AF motorn på Tamrons 90mm är väldigt slö och väldigt högljud av sig, iofs tycker jag inte att detta är något problem då jag mest använder den i manuellt läge.

Kopplingen mellan AF-läge och manuellt är också lite klurig. I övrigt är det ett mycket bra objektiv - både som macro- och porträttobjektiv.

// npet

Ja det var det jag förstod tack

Snälla kolla ina andra frågor i översta inlägget som jag lagt dit nu

Objektivet har en stor ring för fokusering i manuellt läge. Kan kännas lite för soft ibland men den fungerar bra i mitt tycke... Svårigheten är väl mer var man ska lägga skärpan i bilden.

Ja, frontänden på objektivet roterar.

Det finns lite mer info här, bla lite resencioner och kommentarer.

// npet

npet skriver att frontändan roterar, vilket föranledde en kontroll från min sida av objektivet och resultatet var som jag trodde. Dvs fronten roterar inte men däremot skjuts den framåt ur objektivet vid fokusering.

Ja va bra då går det ju att leka lite mer med filter

förresten hur är det att använda på lite längre håll har det hög klass på skarphet även där läste lite och det lät som om det inte var lika bra där speciellt så missade den på focusen

Oj... Jag hade fel - den roterar inte. Men den åker in och ut en del. Har inte använt det på ett tag så får väl skylla på det...

// npet

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar