Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 200-500 till Pentax?

Produkter
(logga in för att koppla)

PederD

Aktiv medlem
Jag vill minnas att jag testade Tamron 200-500 på min K10D på fotomässan, men jag kan inte se att denna tillverkas till Pentax. Finns det en äldre version av denna till Pentax?
Tamronen kändes mycket bättre än mitt Sigma 170-500 som jag har idag.

Jag vill minnas att jag testade Tamron 200-500 på min K10D på fotomässan, men jag kan inte se att denna tillverkas till Pentax. Finns det en äldre version av denna till Pentax?
Tamronen kändes mycket bättre än mitt Sigma 170-500 som jag har idag.

Om du går in på CyberPhoto http://www.cyberphoto.se/ och väljer "Objektiv" i vänsterspalten kommer du till en sida där du kryssar i Ditt kameramärke "Pentax/Samsung" och Tillverkare "Tamron".

Nu får du upp en lista på objektiv som Tamron tillverkar till Pentax/Samsung. Tyvärr kan jag inte hitta Tamron 200-500 vilket är synd eftersom det är ett mycket bra objektiv.

Har själv haft det till min KM 7D och går bara och väntar på att priserna ska sjunka eller att jag hitter ett beggat till Nikon i bra skick. Någon som har ett liggandes samlandes damm?

[/I]
Om du går in på CyberPhoto http://www.cyberphoto.se/ och väljer "Objektiv" i vänsterspalten kommer du till en sida där du kryssar i Ditt kameramärke "Pentax/Samsung" och Tillverkare "Tamron".

Nu får du upp en lista på objektiv som Tamron tillverkar till Pentax/Samsung. Tyvärr kan jag inte hitta Tamron 200-500 vilket är synd eftersom det är ett mycket bra objektiv.

Har själv haft det till min KM 7D och går bara och väntar på att priserna ska sjunka eller att jag hitter ett beggat till Nikon i bra skick. Någon som har ett liggandes samlandes damm?

Tror det är mycket sagt att de visar vad som tillverkas, de visar nog snarare vad de säljer. I de allra flesta fall är det säkert samma sak, men jag vet att det tidigare varit förvirring kring vissa objektiv och framförallt kring telekonvertrar. Det kan nog ibland vara så att ett objektiv inte säljs på alla marknader t.ex.

Skulle vara fantastiskt om det fanns en soda som faktiskt talade om vad som tillverkades, och var det såldes någonstans.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar