ANNONS
Annons

Tamron: 17-50 2.8 eller 28-75 2.8?

Produkter
(logga in för att koppla)

pellepotter

Medlem
Nu behöver jag verkligen hjälp med vilken glugg jag ska skaffa.
Jag har kollat in både 17-50 och 28-75 och båda har sina fördelar o nackdelar.
Framåt i augusti ska jag fotografera ett bröllop och undrar vilket objektiv som vore lämpligast för sådant jobb?

Vilken av dem är bäst om man bortser från de olika zoomfånget?
Jag behöver verkligen hjälp, har suttit i en vecka och funderat vilken jag ska köpa.
Er tips uppskattas =)

pellepotter skrev:
Nu behöver jag verkligen hjälp med vilken glugg jag ska skaffa.
Jag har kollat in både 17-50 och 28-75 och båda har sina fördelar o nackdelar.
Framåt i augusti ska jag fotografera ett bröllop och undrar vilket objektiv som vore lämpligast för sådant jobb?

Vilken av dem är bäst om man bortser från de olika zoomfånget?
Jag behöver verkligen hjälp, har suttit i en vecka och funderat vilken jag ska köpa.
Er tips uppskattas =)

Köp båda! Så kan du lägga kit objektivet på hyllan. Om du tycker att det är mycket pengar att lägga ut på en gång, så köp hellre ett 50mm/1,8 original objektiv till att börja med. Det ger dig BÄST bilder. Passar för det mesta även om du får zooma med hela kroppen :)

Jag hade köpt 17-50 som en investering för framtiden (och inte bara till bröllopet...).

Har själv haft 28-75, men bytt till 17-50 då det passar bättre som "gluggen-som-alltid-sitter-på".

Tilläggas bör att jag är MYCKET nöjd med båda objektiven.

Jag har båda, men efter att jag satte på mitt 17-50 har det fått stanna. Det är ett perfekt allroundobjektiv. Och skarpt som fan.

Utan tvekan 17-50. Som allroundobjektiv duger inte 28-75 för mig. 28mm är rent för lite vidvinkel med tanke på brännvidsförlängningen på din EOS 350D.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar