Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta med kameran till hulsfredsfestivalen!

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Jag minns runt 87-88 då det var förbud mot att använda ”för långa objektiv” vid stora scenen!

Stod man nära scenen med ett 80-200 försökte vakterna knuffa till objektivet och skrek åt en att ”du får inte använda långa objektiv”.

För att slippa sådant satte jag på mitt 135 utan motljusskydd. Då var det lagom långt tydligen.

hehe... jag har då inte sått någon nu som står och skriver men man vet ju aldrig, desutom är man full så man ser och hör inte allt :)
/ohls

Nja det beror ju på vilken musik man går och lyssnar på, allt är ju inte bra men supa det måste man nästan göra om man är på festival.

Jag har varit på operafestival och där var det ingen som söp - och inget papper på gräsmattan.
:<)

Re: Roskilde

typhoon skrev:

Kan det tänkas att vakterna börjar gnälla för att den ser större och "mer profs" ut?

Det vore bra att veta i förväg, så jag inte tar med kameran i onödan.

Tror inte att vakterna i allmänhet börjar sura så fort de får syn på några teleobjektiv, utan endast ifall det är några "råstora" artister exempelvis från USA som gett dem order om att de inte vill ha någon fotografering under deras framträdande. Dt är det enda jag varit med om i alla fall. Då är det självklart ändå bara att högaktningsfullt skita i det och fota hur mycket du vill ändå.
/Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar