Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta flera exponeringar med 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack alla för era tips. Jag gick igenom manualen och kameran noga igår kväll och det var ju inga konstigheter. Relativt enkelt att ta 5 exponeringar faktiskt, krävdes inte många tryck i menyn och bara en handpåläggning.

Jag testade även att komponera ihop de exponeringar jag tog i helgen på "frihand" (med stativ men manuell justering av slutartid). Testade CS5 och photomatix. cs5 var mer i min smak. Ghostingen i molnen ordnades upp relativt bra faktiskt, men de är fortfarande lite mer fluffiga än ifall exponeringarna hade tagits med kortare tidintervall.

BILD


Det där blev ju riktigt bra, det är bara och fortsätta och testa sig fram. Normalt tycker jag att det räcker med 3 exponeringar. När du gjort dina inställningar i kameran så tänk på att du via menyn kan spara dem under tex C1 knappen, då kan du snabbt plocka fram just de inställningarna igen. Så har jag gjort.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.