Annons

Ta bort snö-streck

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan klona bort strecken med ett sk klonverktyg i ett bildbehandlingsprogram. Men jag skulle hellre rekommendera dig att låta "snöstrecken" vara kvar eftersom det tillhör bilden. Jag tycker hellre att du ska se till att ta en liknande bild en dag då det inte snöar. Postlådorna är säkert kvar och snö lär det förmodligen komma mer av i år.. ;=)

Tycker...

...iofs. inte att detr gör nå´nting, men...
Det går ju att klona bort i PS!

Bilagor

• photoshopscreensnapz001.jpg
    photoshopscreensnapz001.jpg
    32.5 KB · Visningar: 313
Jag irriterar mig som tusan på det... kanske bara är jag som gör det... menmen. Min egen brevlåda på landstället, så kvar finns den allt hehe.
Klonstämpeln funkade bättre, blir nog nöjd eftersom.

Ett tips är att du drar ner på opaciteten, dvs hur stämpeln klonar. Under fliken "Klonstämpel" finns en liten ruta där man kan välja opacitetsnivå i procent. 100% innebär att området blir en exakt kopia av området du klonar ifrån. 50% innebär att kloningen blir lite "mjukare" (halvgenomskinlig) och att du därför behöver klona flera gånger för att täcka helt och hållet.

Ett annat tips med klonstämpeln är att inte "måla" med den..utan att istället "dutta". På detta sätt får man lite mer kontroll på resultatet.

Men som sagt..eftersom postlådorna ändå står kvar kan man ta en ny bild om man vill. Mycket bättre.. :=)

Mitt tipps är att på de jämna ytorna använda verktyget som heter Healing Brush, ovanför Clone Stamp. Kortkomando J. Sedan kan man gå efter med Clone Stamp och lägga det sissta nära detaljer.

Mycket lättare att hantera på ytor då de bara koppierar möstret och räknar ut luminans och färg.

ANNONS