I verktygslådan till ditt program finns ett verktyg som ser ut som en stämpel, och som man kan klona med. Stämpeln kan göras olika stor, med skalor som dyker upp i menyerna när man har valt klonstämpeln. Den kan också ha olika karaktär, med hård eller luddig kant.
Stämpeln kopierar någonting till platsen där man drar den. Man väljer vad som ska kopieras genom att trycka Alt och klicka på det som man vill lägga i stället där man vill ha bort något.
I det här fallet skulle jag välja en stämpel som var ungefär så stor som halva höjden på personen som ska klonas bort, och så skulle jag först välja ett ställe någonstans en bit till vänster på övre kanten av piren som jag skulle lägga in över personen. Där klickar jag med Alt och sedan flyttar jag markören en bit utefter kanten, nästan fram till personen som ska bort. Så drar jag där över personen och målar också en liten bit uppåt med stämpeln.
En liknande manöver för spegelbilden tar bort den.
Och så kan man göra motsvarande operation uppe vid den bortre stranden.
Prova verktyget så lär du dig. Ta en kopia på bilden och lek med. Om du misslyckas, så backa med ångrapilen.