Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta bort centerpelaren på stativet...

Produkter
(logga in för att koppla)

JOOO

Aktiv medlem
Jag har ett Feisol CT-3401 http://www.feisol.com/english/enconnect-n.htm och skulle vilja ta bort centerpelaren (tycker den mest är ivägen när man ska bära stativet när det är ihopfällt).

Vad kan jag sätta dit istället? Har sett att Markins har något som passar Gitzo stativen men vilka andra alternativ finns det (vill helst inte ha det i billig plast), skulle gärna vilja ha en krok på den också..?

TIA :)
 
Vill du göra det enkelt för dig så delar du ju bara på den och skruvar den befintliga kroken i delen som blir kvar i stativet. Jag har den lösa delen i väskan för de tillfällen den kan behövas, tex om man vill ta en bild över huvudet, eller när man behöver ner under marknivå.
Annars kan du söka på dpreviews forum efter "superfeisol" eller "super feisol" så bör du hitta lösning på ditt "problem". :)
 
Eeeh.. hade jag inte ens kollat..... Doh!

Tack för det tipset och för det andra (skulle fortfarande vilja byta ut plastmojängen)!!

:)
 
Du menar medbringaren som man skruvar huvudet mot?

Kila in på en mekanisk verkstad, om det finns någon sådan i närheten, med en ritning,så gör de säkert en åt dig mot lite fikapengar eller nåt.
 

Bilagor

  • medbringare.jpg
    medbringare.jpg
    30.1 KB · Visningar: 143
Det finns ju många sätt att öka vikten. Glöm inte det. Det är inte utan orsak den är i plast. Sedan beror det på vad man monterar ovanpå. Feisol och Acratech Ultimate Ballhead är en kombination som passar som handsken.

/AnWi
 

Bilagor

  • _dsc3964.jpg
    _dsc3964.jpg
    24.2 KB · Visningar: 115
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.