Annons

Tågluffa i Europa!

Produkter
(logga in för att koppla)
Att tågluffa är nog något av det bästa som finns! Se dock till att läs på mycket innan du ger dig av. Jag gjorde misstaget att inte göra det första gången..allt blir så mycket roligare om man vet lite om platserna som man tänkt besöka! Blir lite av en "aha-upplevelse" från det "inlästa" materialet ;)
 
Samma här. Jag har ofta varit för dålig på att läsa på. Ännu bättre om man kan ta kontakt med någon inom ens intresseområde, bekantas bekanta och så vidare, för att ta en fika eller gå ut någon kväll. Flera gånger på resor har jag varit med om att folk öppnat upp sina hem, efter att man snackat lite, lånat ut en cykelpump eller liknande. Att uppleva en stad tillsammans med någon som är hemmastadd är en helt annan grej än på egen hand. Sen får man ju vara beredd på att göra samma sak mot andra.
 
Det var ju fyra år sedan jag var ute och tågluffade nu i och för sig, men tack för tipsen. ;)

Det gick riktigt bra dessutom. Tills vi tappade bort våra interrail-biljetter i Kroatien, haha!
 
Det var ju fyra år sedan jag var ute och tågluffade nu i och för sig, men tack för tipsen. ;)

Det gick riktigt bra dessutom. Tills vi tappade bort våra interrail-biljetter i Kroatien, haha!

Finns det Interrailkort fortfarande? Det var kul när det begav sig, men inte någon lyxresa direkt.
Hade min Nikon FM med och för få rullar diafilm. Inte så lätt att hitta favoritfilmen i östeuropa. Fick tag på ett par bleka rullar Ektachrome i Budapest och tydligen Kodachrome 64 i Venedig.
Man fick höra en hel del historier på tågen av andra resenärer. Det var 1989 så det var fortfarande ganska restriktivt på östsidan av Europa, men tågen var överfyllda av "backpackers".
 
Tågluffade två gånger, 91+92. Båda gångerna platsar bland de 5 roligaste saker jag gjort i mitt liv, och då har jag rest en hel del efter det.
Kamerorna var Pentax ME resp. Canon EOS 1000Fn och filmen Tri-X
 
1976 och 1979 :) Första gången med en kompis, andra gången ensam. Ljuva minnen. Kameran var båda gångerna en OM2 med en 35/2,8 och en 100/2,8 :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.