Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tävlingsbilder i avgjorda tävlingar i album?

Produkter
(logga in för att koppla)

dl_4711

Aktiv medlem
Finns det egentligen någon anledning att separera bilder man deltagit med i avgjorda tävlingar från ens andra bilder? Och att ha begränsningar som gör att man inte kan nå sina tävlingsbilder från sin sida (exempelvis genom att klicka på dem i "senaste betittade")?

Jag tycker det vore trevligt om bilder från tävlingar kunde hamna under albumen som vanligt och att man kunde få kommentarer på dem precis som andra bilder - när tävlingen väl är avgjord. Som det är nu tappar man lätt bort bilder från tävlingar - de hamnar liksom utanför ens profil.

Jag håller med det är lite irriterande när man får det där "du kan inte titta på bilden här för att den ingår i en tävling"-meddelandet.

En annan sak som jag oxå har tänkt på som vore skojsigt vore om man kunde lämna en motivering/kommentar på de bilder man röstar på. Kul att läsa varför folk väljer att lägga rösten på bilden.

Kanske nått?

Skulle man inte kunna tänka sig att man lägger in bilderna som vanligt i sina album och sen placerar aktuell bild i en "tävlingspool". Under tiden tävlingen pågår är bilden spärrad så att den bara syns i "tävlingspoolen", men när tävlingen är avslutad så "släpps" den och ligger som vanligt i sitt ursprungsalbum.

POG skrev:
Skulle man inte kunna tänka sig att man lägger in bilderna som vanligt i sina album och sen placerar aktuell bild i en "tävlingspool". Under tiden tävlingen pågår är bilden spärrad så att den bara syns i "tävlingspoolen", men när tävlingen är avslutad så "släpps" den och ligger som vanligt i sitt ursprungsalbum.

Bra ide.

Tråden dog tydligen, så jag drar upp den igen. Eftersom den absoluta merparten av de bildbesök jag får är på mina tävlingsbilder finner jag detta otroligt irriterande.

Tyst som i graven.

Ingen i Fotosidans redaktion som kan förklara varför det funkar som det gör och om det vore besvärligt att fixa?

Vad jag skulle vilja se är ungefär det här:

- laddat upp 17 bilder i 5 album
- laddat upp 0 utställningsbilder i 0 utställningar
- laddat upp 7 tävlingsbilder
- lagt 10 bilder i pooler
- laddat upp totalt 5369 Kb

Samt att bilder i avgjorda tävlingar öppnas för kommentarer.

/envis

jag vill också ha ett svar

på denna fråga...
jag undrar också
"när rensas tävlingsbilderna för tittande?", ifall det är en bild jag inte längre vill ska beskådas av allmänheten.

Jag vill ju kunna styra själv vad som händer med mina bilder. Eller är det smällar man får ta när man deltar i tävling här?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar