Annons

Tävlingar eller utmaningar!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kristian h

Aktiv medlem
Är det bara jag som tycker att de tävlingar som utlyses är för få och lite väl seriöst tråkiga ???

Jag skulle vilja ha fler "tävlingar" typ Månadens mest betittade, mest kommenterade etc.

Sedan skulle jag vilja ha fler temautmaningar så att vi fotografer får prova på nya områden !

Alltså självklart så är det ju svårt att tävla i foto om än omöjligt men lite glimten-i-ögatutmaningar vore väl inte helt fel ???

/Kristian

Helt ok tycker jag också. Framförallt för att få igång lite mer bilddiskussioner här på fs. Just nu är det öken här tycker jag. °¿°

Bra idé Kristian. Det borde verkligen vara med "action" här i form av tävlingar, topplistor osv. Mycket sånt kan ju göras automatiskt.

Tack !!! Nu känner jag mej inte ensam längre !!! Jag verkligen gillar listor på korsan och tvärsan undersökningar hit och dit och utmaningar...

Jag vet att det har kommit in flera intressanta utmanngar i andra trådar men det är ett stort nystan att hitta i ;)

Mer listor och månadens mesta och bästa... sånt är kul om man tar det med just "glimten"

Jag har för mig att du Anna tidigare haft bra idéer på tema utmaningar. Jag plockar upp något jag tror mig minnas och föreslår följande.

FÖRSLAG!
Om FS publicerar en snutt med musik, så kan vi uppdras göra en serie på tre bilder som passar till musiken.

Topplistor har ju funnits förr på FS men togs bort av skäl som jag inte riktigt minns nu...
Borde finnas en del om detta i gamla trådar..
Jesper

Är gärna med på temautmaningar. Jag tycke att det system som finns på fredmiranda.com kan vara värt att kopiera eller göra något bra av. Där finns hela tiden två pågående utmaningar en "Veckans utmaning" och en "Månadens utmaning" med lite större uppgifter, typ panorama. Inför varje ny utmaning görs en omröstning om vilket tema som skall avhandlas. Detta föregås av att deltagare får ge förslag.

Efter varje slutförd utmaning får deltagre och övriga rösta fram en vinnare.

Kanske kunde vara något även för fs.

/jns

Är det egentligen någon idé att detta diskuteras, det känns inte som de (ofta riktigt bra) idéer vi har kommer till skott ändå. Jag tycker på det hela att responsen från fotosidans redaktion är minimal.
Tar man en titt i fotosidan.se-sektionen finner man ett flertal riktigt bra idéer men till slut orkar man inte hålla tråden vid liv eftersom förslaget ändå verkar rinna ut i tomma intet.
Vad hände med funktionen där vi skulle ges möjlighet att lägga in kommande träffar/kurser och där medlemmar sedan kan boka/avboka sitt intresse?

Björn "gnällspiken"

Senast ändrad:
Jag vill minnas att red i våras sa att de nu under hösten skulle kolla igenom de förslag som kommit in och sedan återkomma.
Så det kommer nog.
Tänk på att FS är fritidsprojekt för redaktionen...
Med tanke på detta gör de ett kanonjobb tycker jag!
Jesper

Topplistorna försvann pga den "betygshets" de ledde till, med röstfejkning, hämndröstning mm som följd. Vi tycker själva det blivit lugnare och betydligt mindre sådant stök att reda ut sedan vi stängde dem. Tråkigt men sant.

Jo, den här sajten driver vi helt på fritiden och tyvärr är det en massa annat nu också; David är med och startar en ny cykeltidning, jag kodar på nya sajter som skall igång och Erik har börjat plugga.

Men bokningsfunktionen är minsann på plats :)kolla in http://www.fotosidan.se/events. Maila oss om du arrangerar något och vill lägga upp det.

Ang temautmaningar så, javisst! Diskutera fram vilket tema ni vill ha så lägger vi upp.

Om topplistor leder till "röstfejkning och hämndröstning" känns det ju fel att 98% ? av medlemmarna skall ta konsekvensen av det.

Förvisso, men de listorna blir ju missvisande för er andra också om det är några som inte kan hantera dem och fuskar sig till en bättre plats.

Så fusk kan inte tillåtas, men det är så bökigt tekniskt att försöka förhindra det och tidsödande att reda upp att vi har fått prioritera helt enkelt.

Men temautmaningar skall vi helt klart ha, kom med förslag bara. Vad sägs om tema "Censur" eller "Fusk" kanske?

Tycker temat öppenhet och tolerans eller varför inte medlemsskap och respekt borde vara ett par rejät bra teman att skapa bilder kring... Anna !!! Sorry Nu minns jag att du sprudlade ur dej en massa goa glada ideer och förslag... sorry mee :)

Lyft fram det goa glada och tryck på Del på det fula onda... Jag lägger en officiell röst på att gladaste pricken på fotosidan just nu är Hobbe ;)

Veckans Goaste kommentatör
1 röst Hobbe ;)

Flest kommentarer på bild de senaste 7 dagarna (haha där ligger ju jag etta... ;)
!! Höstensfärger finner jag ej men grönt är skönt !! 26 kommentarer, Medelbetyg: 4.43 Antal röster: 14

Högst bety de senast dagarna (fler än 10 kommentarer)
Vass i morgonljus II av Ari Byström
Medelbetyg: 5.00 Antal röster: 12 Antal kommentarer: 20

Det vore väl inte fel ??? Nu lyfter vi fram de som ingen röstat på och anledningen är väl inte bara att de är okända fotografer... Jag brukar ta bort bilder (ibland snabbt och ibland efter en dag) som inte får kommentarer då det i sig är ett betyg på att de inte berör ...

/Kristian som vill ha plats för mera kritikerbilder...

Japp Kristian! fram med de roliga, de glada och det lustfyllda. Lägg energin på att göra sidan rolig med temautmaningar, listor, fotoresor, kurser m.m. Låt inte ett fåtal begränsa möjligheterna för oss andra att ha kul.

Se möjligheterna, inte problemen!

Har läst nu tråden efter det att MArlene påpekat att den finns.

Tema som skulle kunna vara kan väl vara Gudomlighet... ? Tillräckligt brett för tolkningar för att göra det interessant. Så kan man göra det som en grej att när en fotograf vill ha igång ett tema så kan han/hon döpa fotot till TEMA: Pling o Plong, så andra vet att AHA - ett tema, det nappar jag på...... Behöver inte alltid lägga hela ansvaret på ledningen av FS.
Vi kan vara Rebeller och skapa ett system sidan om som vi trivs med. Det kommer ändå alltid att finnas några som kvider, oavsett vad man än hittar på :) Kan vi lika bra göra något så vi vet varför dem kvider, eller hur ?!?
Och Kristian - PUSS på dig. Du är en Goer Karl!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar