Annons

Tänkte köpa en Sony RX1 - Men what about RX2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Tänkte köpa en Sony RX1 - Men min kompis sa att RX2 kan komma ut när som helst? Är det någon som vet något om detta? Tror ni att en uppdatering av RX1:an kommer snart, isf. är det värt att vänta?
 
Skulle inte tro att Sony släpper någon RX2 snart då de precis släppt RX1R som är väsentligen RX1 utan lågpassfilter.
 
Tänkte köpa en Sony RX1 - Men min kompis sa att RX2 kan komma ut när som helst? Är det någon som vet något om detta? Tror ni att en uppdatering av RX1:an kommer snart, isf. är det värt att vänta?

Ä, RX2 är snart passe. Jag skulle köpt RX3 istället. Eller kanske haft lite is i magen och väntat på RX4...
 
Hittade inte datumet då detta rykte kom - är det före RX1R så var det en hel del rykten om RX2 innan kameran kom som visade sig vara RX1R.

Published: June 7, 2013

Så jag skulle tro att det är exakt som du säger, att rykten gällande RX1R misstogs för rykten om RX2.

På ämnet tror jag inte RX2 kommer än på något år, så om du vill ha kameran nu hade jag rekommenderat en RX1R.
 
Published: June 7, 2013

Så jag skulle tro att det är exakt som du säger, att rykten gällande RX1R misstogs för rykten om RX2.

På ämnet tror jag inte RX2 kommer än på något år, så om du vill ha kameran nu hade jag rekommenderat en RX1R.

Fast tydligen är vinsten med borttaget OLPF minimalt så man borde kunna spara ca 3000:- genom att köpa RX1 över RX1R.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.