Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)
Bakglada. Var på gården o fota lite med macrot när en Glada svepte över
 

Bilagor

  • IMG_1652.jpg
    IMG_1652.jpg
    12.5 KB · Visningar: 1,311
Bakglada. Var på gården o fota lite med macrot när en Glada svepte över

Haha, bakglador och bakhökar och bakvråkar och bakörnar är några av de vanligaste fåglarna i mina kataloger... Av någon anledning verkar de inte sugna på att flyga mot mig utan gillar från mig bättre... :) Rolig bild och framförallt väldigt träffande namn på fågeln!!
 
Haha, bakglador och bakhökar och bakvråkar och bakörnar är några av de vanligaste fåglarna i mina kataloger... Av någon anledning verkar de inte sugna på att flyga mot mig utan gillar från mig bättre... :) Rolig bild och framförallt väldigt träffande namn på fågeln!!

Det är väl allmänt känt att fåglar är utrustade med en inbyggd kompass där nord kraftigt repelleras av kameraobjektiv varför fågeln omedelbart visar bakdelen när ett objektiv närmar sig.
 
Suddhund

Le nu så tar jag en bild, Flisan skakade på huvudet så det blev som det blev..........
 

Bilagor

  • SUDDHUND.jpg
    SUDDHUND.jpg
    83.5 KB · Visningar: 1,157
Såklart man har en suddig mes på bild

Kul tråd med alla (miss) lyckade bilder
 

Bilagor

  • suddig.jpg
    suddig.jpg
    63.2 KB · Visningar: 1,141
Så det är Suddmes dom kallas, jag blev lite förbryllad när jag inte hittade något som liknar mina bilder i fågelboken :)

Är ny på det här så jag har fortfarande inte lyckats få till en skarp men i den här tråden kan jag tillföra något iallafall :)

suddmes.jpg
 
Ännu en som inte ville vara med på bild.
 

Bilagor

  • P1030173Minskadforweb.jpg
    P1030173Minskadforweb.jpg
    26.6 KB · Visningar: 802
Rolig tråd! Jag funderade själv på ngt dylikt över tack vare min frustration över dessa småfåglar (som jag så gärna vill ta bra bilder av...) men som ena ögonblicket är där, och nästa bara är borta.
Snabba små rackare.
Well... Här är en av många Suddmesar från mig.
 

Bilagor

  • suddmes.jpg
    suddmes.jpg
    12.9 KB · Visningar: 774
Min bästa bild på suddlunne, en mycket ovanlig underart av den vanliga lunnefågeln. =)
 

Bilagor

  • _K5Z8627.jpg
    _K5Z8627.jpg
    15.5 KB · Visningar: 685
Sudduggla. Ibland har man tur. Precis när man trycker av hittar kameran perfekt skärpa, på träden.

//Lars
 

Bilagor

  • _IGP4633-fs 400.jpg
    _IGP4633-fs 400.jpg
    28.4 KB · Visningar: 784
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.