Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sveriges bäste fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Vem tycker du är Sveriges bästa fotograf, alla kategorier? Motivera gärna varför. Har vederbörande en hemsida får du gärna länka dit.

Ja, det kan vara svårt att välja ut en. Men, ta då den första du kommer att tänka på... Kan ju ge en ganska god fíngervisning det också...

Anldeningen till att jag ställer frågan är att jag som nybörjare skulle vilja skaffa mig en någorlunda överblick vad det finns för bra fotografer i Sverige. Kan ju kännas lite incestuöst efter ett tag att bara ha koll på Fotosidans alla duktiga fotografer. Finns ju en värld utanför denna sajt också.

vad sägs om att alla på fotosidan får lägga in kanditater här (använd fetstil och klipp och klistra så att det blir en lista) fram till söndag klockan 23:59. Efter det skulle man väl kunna öppna en omröstning så att vi får fram, enligt fotosidans medlemmar, en topplista.

kan finnas en, eller flera kategorier. vad tror ni, är det ngt som skulle kunna funka?

/J

3 fotografer varav 2 är modefotografer typ. Kan vi inte få in några fler mindre studioinriktade.

Var det med flit som du efterfrågade "bäste fotograf" - vilket enligt mina gramatikkunskaper är en maskulinform, eller får man även förslå "bästa fotograf" - allstå oavsett kön.
F'låt mitt språkpolisagerande, men jag kunde inte låta bli... här är mitt förslag:
Mattias och Monika Klum. Naturfotografi som berör och påverkar.

Waoo, shit, tackar ödmjukaste!
Dags att uppdatera hemsidan för många bilder börjar kännas 'gamla'.

Men jag tycker det e svårt att avgöra vem som e bäst, för det handlar oxå om tycke o smak, och olika stilar inom fotografin: dokumentärt, reportage, mode, konst, porträtt, stilleben etc...

Ngr av mina favoriter: Anders Petersen, Georg Oddner, Calle Bengtsson, Denise Grünstein.

Maxell skrev:
Var det med flit som du efterfrågade "bäste fotograf" - vilket enligt mina gramatikkunskaper är en maskulinform, eller får man även förslå "bästa fotograf" - allstå oavsett kön.
F'låt mitt språkpolisagerande, men jag kunde inte låta bli... här är mitt förslag:
Mattias och Monika Klum. Naturfotografi som berör och påverkar.

Av genusneutrala skäl skrev jag "bäste" i rubriken och "bästa" i inlägget. Trodde att jag på det sättet var garderad mot eventuella anmärkningar, men så var tydligen inte fallet :)

Skulle inte naturfotografi vara intressant. Jag är en glad amatör, men den fågelbilden som Klum har tagit är ju för härlig, vilken känsla. Det är sådana bilder som gör att man vill gå ut och fota i naturen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar