Annons

svenska fotobloggar(e), se hit!

Produkter
(logga in för att koppla)
david.roennlund skrev:
Hej !

Jag vill ha en egen fotoblog ...

finns det nån bra och gratis ??

har testat buzznet

men bilderna blir så små där , och man kan inte förstora dem heller :(

eller hur bygger man en egen fotoblog , som är lätt att infoga bilder i ??


hjälp !!

mvh david

jag känner inte till någon bra och gratis fotobloggtjänst så här på rak arm, men det kan finnas en del info att hitta här:

wiki.photoblogs.org

lycka till!

/f - smudo.org
 
Ett tips på riktigt bra fotoblog

http://kicki.kanske.net/

En sådan här blog skulle jag själv gärna ha, men har insett att mitt tekniska kunnande är på tok för begränsat. Den är kreativ, personlig, visar bilder ur vardagen och överlag tilltalande.
 
..den som vill ha en snygg och gratis fotoblogg bör genast kika in på www.pixelpost.org Lite trixigt att installera det tyckte jag det var, men sen är det hur lätt som helst att uppdatera. Finns massa olika templates att välja mellan och det är heller inte jättesvårt att göra sina egna, eller om inte orkar hela vägen, modifiera någon annans efter behag.
 
Jag har precis börjar försöka mig på att hålla en fotoblog-liknande sak igång.

Den är förövrigt helt gratis att göra om nån annan ville ha en gratis-blog. Min bygger på blogger.com med flickr.com som bild-hantering :)

Ni kan se min fotoblog på: http://odjuret.blogspot.com/

/ Ola
 
Nu har jag äntligen uppdaterat min!
jon.se

Jag gillar när man lätt för en översiktsbild på vilka bilder som finns på sidan. Många fotobloggar kör varianten att man måste klicka för nästa bild. Tidigare på min sida hade jag bara små bilder men på nya så har jag senast inlaggda bilden mellanstor.
Vad gillar ni?

/Jon
 
jon skrev:
Nu har jag äntligen uppdaterat min!
jon.se

Jag gillar när man lätt för en översiktsbild på vilka bilder som finns på sidan. Många fotobloggar kör varianten att man måste klicka för nästa bild. Tidigare på min sida hade jag bara små bilder men på nya så har jag senast inlaggda bilden mellanstor.
Vad gillar ni?

/Jon

Vad är din blogg byggd på?
Jag gillar layouten skarpt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.