Annons

svenska fotobloggar(e), se hit!

Produkter
(logga in för att koppla)
smudo skrev:
en fotoblogg är som en webblog (eller blog), men med tyngdpunkten lagd på ganska regelbundna postningar av foton.

sen i somras har jag min egen fotoblogg och jag har hittills inte hittat speciellt många svenska ditos. nu undrar jag; vilka av er har en egen fotoblogg?

en sökning på efter svenska som nyckelord på photoblogs.org ger bara 17 träffar. visst måste vi väl vara fler?

skriv och berätta!

/fredrik - smudo.org

http://mill.blogsome.com

finns på photoblogs.org också.

började faktiskt idag och råkade se denna tråd. inte nöjd, men får duga tills vidare. vet ni ngn bra gratis sida där de hostar fotobloggar gratis? vill helst ha klicka-på-bilden-för-att-komma-till-nästa-bild-stuk på den :)

Re: Re: svenska fotobloggar(e), se hit!

mill skrev:
http://mill.blogsome.com

finns på photoblogs.org också.

började faktiskt idag och råkade se denna tråd. inte nöjd, men får duga tills vidare. vet ni ngn bra gratis sida där de hostar fotobloggar gratis? vill helst ha klicka-på-bilden-för-att-komma-till-nästa-bild-stuk på den :)

ok, nu har jag bytat till http://glimpses.blogphotography.com/ istället -- mkt bättre.

pul skrev:
Jättesnyggt...hur har du gjort denna? Finns den som nån "template" nånstans eller har du setat själv och knåpat ihop den?

Tack. Den är byggd mha pixelpost och jag modifierade en template jag hittade någonstans. Jag har dock gjort en egen nu eftersom jag ville ha ännu mer fokus på bilderna.

Japp. Jag ska dit. Flyttar nämligen till London om ett par veckor. Ska bara komma ihåg att anmäla mig, tack för att du påminde! :)

vill bara tipsa om http://manufrog.com. de har förinstallerat några blogg-ramverk, bla pMachine. svenskt och billigt (100 kr/år). jag har det inte själv, men är bra sugen. man kan kan installera MovableType själv om man vill.

tar jag inte dem tar jag gate9.se istället (de klarar MovableType, dyrare, större?).

hur får ni fart på besökarna förresten? jag snittar 80 pers/dag och 2-8 kommentarer per bild efter att ha varit igång i två veckor. alltid trevligt med lite fler besökare.

mill skrev:

tar jag inte dem tar jag gate9.se istället (de klarar MovableType, dyrare, större?).

jag hyr hos wopsa.se. 75:- per månad, 1Gb utrymme, 25Gb trafik och de klarar movabletype. suverän support också.

hur får ni fart på besökarna förresten? jag snittar 80 pers/dag och 2-8 kommentarer per bild efter att ha varit igång i två veckor. alltid trevligt med lite fler besökare.

lägg upp info på photoblogs.org; se till att synas på deras blogg, kommentera andras bilder, skicka bilder till jpgmag.com, photofriday.com, filemagazine.com, ...

/f - smudo.org

har satt upp movabletype nu efter att ha tröttnat på my-expressions.

fredrik >> vilken template har du baserat din design på? vill ha ngt liknande (men inte samma) och pallar inte fixa ngt snyggt från scratch (inte nu iaf) :)

läste att du letade nytt webhotell innan, har du skaffat det? jag skaffade på manufrog.com efter rekomendationer från kollegor. 100 kr/år.

mill skrev:
har satt upp movabletype nu efter att ha tröttnat på my-expressions.

fredrik >> vilken template har du baserat din design på? vill ha ngt liknande (men inte samma) och pallar inte fixa ngt snyggt från scratch (inte nu iaf) :)

läste att du letade nytt webhotell innan, har du skaffat det? jag skaffade på manufrog.com efter rekomendationer från kollegor. 100 kr/år.

jag knåpade ihop egna templater. från början var det mest css-pillande, men efterhand har det blivit en massa ändringar under huven också. hör av dig på [email protected] om du vill kika på mallarna.

jo, jag har hittat ett vävhotell. inte så billigt som 100:-/år dock:) jag valde wopsa.se:s pro-paket 75:-/månad. de har varit otroligt bra att ha att göra med i arbetet med att "bli fri" från min tidigare värd (fsdata.se) och deras tidigare registrar (xlate.se).

smudo skrev:
jag knåpade ihop egna templater. från början var det mest css-pillande, men efterhand har det blivit en massa ändringar under huven också. hör av dig på [email protected] om du vill kika på mallarna.

jo, jag har hittat ett vävhotell. inte så billigt som 100:-/år dock:) jag valde wopsa.se:s pro-paket 75:-/månad. de har varit otroligt bra att ha att göra med i arbetet med att "bli fri" från min tidigare värd (fsdata.se) och deras tidigare registrar (xlate.se).

ah ok. vet du om det finns hyffsade templates ngnstans? har letat en del men inte hittat ngt som är mer inriktat på fotobloggar.

min fotoblog..

Har är mitt bidrag till photoblog sfären. Ny kamera inköpt, vilket förhoppningsvis ska resultera i att siten kommer att uppdateras minst en gång per dag. En lustig notering, har över 400besökare, trots att siten endast varit upp i drygt en vecka, utan att någon som helst markandsföring av siten har genomförts.

http://foto.niqlas.se

smudo skrev:
//
en sökning på efter svenska som nyckelord på photoblogs.org ger bara 17 träffar. visst måste vi väl vara fler?

skriv och berätta!

/fredrik - smudo.org

Om du söker på Bloggtoppen så finns det massor med fotobloggar där att kika på. (kanske nån som skrivit det redan, men jag orkar inte läsa igenom 10 sidor..)
Själv har jag inget fotoblogg men det är skoj att kika på andras.. =)

// Linda - som gärna bloggar om heeeeelt andra saker.. =)

blogg med foton

Har en helt vanlig blogg på blogger.com och där går det ju bra att lägga in bilder. Så det gör jag, inte dagligen men i alla fall... Visst det är inte särskilt personlig design, men för oss som nte är så hemma på det där så funkar det ju. Innehållet är iaf mitt personliga!

/Tomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar