Annons

svenska fotobloggar(e), se hit!

Produkter
(logga in för att koppla)
ja, jag har passat på att göra om min sida lite också. så nu är den en fotoblog i dess rätta bemärkelse, istället för bara gallerier vid slumpmässigt utvalda tillfällen.
jesper.indie.nu är adressen
 
jesperf skrev:
ja, jag har passat på att göra om min sida lite också. så nu är den en fotoblog i dess rätta bemärkelse, istället för bara gallerier vid slumpmässigt utvalda tillfällen.
jesper.indie.nu är adressen

snyggt! fast när jag klickar på "next" så kommer jag alltid till första sidan... bug eller feature?:)

/f - smudo.org
 
Buuuh

Min movabletype-installation verkar ha krashat! Sidan visas och fungerar korrekt (www.insight-blog.org/blog) men jag kan inte logga in längre, trodde först att det var ett tillfälligt fel. Har inte funkat på ett par månader och nu har jag fått veta att webhotellet, 99kronor.com tydligen haft nån krash. De svarar inte på mail och jag har såklart inte tagit nån backup på installationen. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet samla kraft och tid och installera om .....för att sedan byta webhotell.

Jag som börjar bli sugen att ta upp bloggande igen efter att ha haft dåligt med tid ett tag...

//jns
 
Jag gör inte direkt en "blog" utan en "PAW" (Picture A Week). Jag lägger ut minst en bild varje vecka, en bild från just den föregående vecka (jag lägger ut varje söndag, ibland måndag).

dlridings PAW 2004

Jag har gjort den sedan 2002.
 
Har funderat lite på detta, kanske vore något vi skulle kunna ha som tilläggstjänst på Fotosidan - bildmöjligheterna finns här redan och iom "Vanliga album" är det inte så benhårt att varenda bild skall vara uppladdad för bildkritiksändamål.

Någon slags variant på Portfolio, man får en egen adress och kan ha text och invävda bilder.
 
Blogfunktion på fotosidan, kanon! Kul med denna typ av bilder då det inte är på så blodigt allvar. Jag drar mig ibland för att ladda upp för bildkritik, känns liksom inte riktigt rätt..Däremot att lägga upp på bloggen känns annorlunda.

//jns
 
Kul att den här tråden kom upp igen. Till er som snabbt vill komma igång kan jag rekommendera http://www.my-expressions.com/

3 amerikanska pengar i månaden, där första månaden är gratis. Det finns färdiga mallar för hur bloggen skall se ut, vilka komponenter som finns med etc. Man kan också göra sin sida helt som man vill i advanced mode.

Mitt eget bidrag, som updateras dagligen, finns på http://graciform.my-expressions.com eller http://www.graciform.com (via enom).
 
smudo skrev:
jag gillar den!:) sköna serier, sköna toner.

/f - smudo.org

wow, känns redigt trevligt att någon som har en väldigt intressant och GRYM blog gillar min. :)

bara det att jag har rätt skumma kommentarer, det må sägas. men jag gillar att vara skum, jag är skum.. tyvärr.
 
Hej !

Jag vill ha en egen fotoblog ...

finns det nån bra och gratis ??

har testat buzznet

men bilderna blir så små där , och man kan inte förstora dem heller :(

eller hur bygger man en egen fotoblog , som är lätt att infoga bilder i ??


hjälp !!

mvh david
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.