Annons

Svensk manual 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte på en annan sak, kan inte vederbörande som kontaktade canon fråga om det är okej att kopiera upp en svensk manual för eget bruk?

De har garantier som räcker i hela europa menar jag så det vore väl naturligt att man även kunde få ta del av manualer etc. Det förlorar väl inte Canon på?

Fast i långa loppet gräver vi även våra egna gravar även där om vi köper tyska prylar rakt av. Då ser de att försäljningsvolymen är för liten för att översätta till svenska...
 
Kakelgasten skrev:


Dessutom...denna disskution kan man dra längre...varför gynna svenska handlare på Internet istället för lokala handlaren?

Jaja, det handlar om garanti inom Sverige...bla...bla...bla

Jag råkade berätta för min lokala fotohandlare att jag tänkte köpa en 20D och nämnde även nätpriset.Hans fråga blev snabb, får inte jag vara med i budgivningen. Nu sitter jag här med min nya kamera som t.o.m. blev billigare hos lokala handlaren än på Svenska nätbutiker, med svensk manual.
 
Canoly [ E.F.S.] skrev:
Jag råkade berätta för min lokala fotohandlare att jag tänkte köpa en 20D och nämnde även nätpriset.Hans fråga blev snabb, får inte jag vara med i budgivningen. Nu sitter jag här med min nya kamera som t.o.m. blev billigare hos lokala handlaren än på Svenska nätbutiker, med svensk manual.

Ok, det finns uttrymme för att sälja dom billigare alltså...jojo, inte konstigt man söker sig utomlands när svenska handlare lurar en...:)

Grattis till ditt köp.

O.B.S Nikon Sverige tillhandahåller svensk manual till privatpersoner direkt (450:)...även om du köpt den utomlands...bra service Nikon.

http://nikoneurope-se.custhelp.com/...W55fiZwX2NhdF9sdmwxPX5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=
 
Canon har satt ett "politiskt" pris på sina manualer. Spelar ingen roll om manualen är till en A95 eller 20D, 400:- vill man ha.

Skulle heller inte tro att speciellt många handlare ställer upp på att ge "grupprabatt" på svenska manualer till direktimporterade kameror.

Snacka om att såga av den gren man sitter på.
 
Jag hoppar av, tror jag redan anmält det tidigare i tråden men men... jag har beställt en 350D istället och får svensk manual med i paketet.

Mvh Ulrica
 
Sabud skrev:
Canon har satt ett "politiskt" pris på sina manualer. Spelar ingen roll om manualen är till en A95 eller 20D, 400:- vill man ha.

Skulle heller inte tro att speciellt många handlare ställer upp på att ge "grupprabatt" på svenska manualer till direktimporterade kameror.

Snacka om att såga av den gren man sitter på.

Nää...Canon har inte satt något "politiskt" pris alls...dom säljer inte svensk manual till privatpersoner(om det inte är ett speciellt fall)...dom hänvisar till återförsäljare.

Sen är den här tråden inte någon disskutionsplats hurruvida det är rätt eller fel att köpa kameran i tyskland eller inte...följ trådens ämne...om ni vill disskutera sågar och träd så gör det i en tråd avsatt för det.
 
Hur har det gått med beställningen?

Är den redan lagd? Vad är butikspriset för en manual från en återförsäljare?

// Janne
 
Stryk mig från listan (om det fortfarande existerar någon?)...jag har beställt och fått min manual redan.

318:- + frakt kostade den.
 
Stefan Renold skrev:
Johan, var köpte du din?
/Stefan

Förlåt...349:- var det den kostade...med frakt blev det 411:- totalt...

[134576][0019X237][SMG-0019X237](S) CANON Canon Svensk manual Dig. EOS 20D + SW, 1 st á 269:- = 269:-

Leverans och betalning: Postpaket och Förskottsbetalning, kostnad: 60:- Faktura skickas med orderbekräftelsen. När ni betalar fakturan ange fakturanummer som referens. Vi skickar ordern när vi ser pengarna på vårt bankgiro, normalt 1-3 dagar.

Moms: 82,25:-
Att betala: 411,00

Köpte den på Dialect.

http://www.kelkoo.se/sitesearch/go....193858&JServSessionIdse=3xrxnubuc1.OUN8se&orw
 
Stryk mig från listan , jag har beställt på samma ställe som Johan.

Tack för länken Johan


Christer
 
hmm.. jag lägger ner min verksamhet i den här tråden. Det känns mer krångligt än lönsamt :)

Hoppas ni har överseende.

Stellan
 
svensk manual som pdf

har sett en scannad svensk manual i pdf-format på nätet men minns inte var exakt... nu är väll detta inte direkt helt lagligt att ladda hem. man kan ju iof tycka att det borde inte va helt oetiskt om man har en engelskt orginal manual.. det är ju bara en översättning...

själv har jag en svenskköpt 20 d och således oxå en svensk manual ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.