Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svensk manual 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

zlice

Aktiv medlem
Jag har sett hur några av er frågar i olika trådar efter en svensk manual till Canon 20D.

Kan det inte vara en ide att om vi samlar oss i ett gäng och hittar en billig handlare kan få priset ännu billigare?

Om intresse finns så kan vi kanske diskutera det här och i så fall göra någon form av lista och eventuellt en beställning :) Är vi ett tjugotal bör man kunna pressa priset något.

Jag kommer behöva ett ex...

(Om det redan finns en liknande tråd så säg till mig för då har jag missat den.)
 
Skriver gärna upp mig också... fast hur ska distributionen skötas? Säg att vi samlar 25 stycken. För att få ett bra pris så tror jag inte försäljaren är så pigg på att skicka ut 25 paket till olika personer, ity det hade han behövt göra i vilket fall.

Bäst blir kanske om en person av oss (trådstartaren?) får hem alla böckerna och sedan skickar ut till oss andra? Fast då måste vederbörande få porto från oss andra... hmmm.

Bara lite funderingar. :)


/ Jan K.
 
kiwi skrev:
Skriver gärna upp mig också... fast hur ska distributionen skötas? Säg att vi samlar 25 stycken. För att få ett bra pris så tror jag inte försäljaren är så pigg på att skicka ut 25 paket till olika personer, ity det hade han behövt göra i vilket fall.

Bäst blir kanske om en person av oss (trådstartaren?) får hem alla böckerna och sedan skickar ut till oss andra? Fast då måste vederbörande få porto från oss andra... hmmm.

Bara lite funderingar. :)


/ Jan K.

Något åt det hållet är vad jag tänkte. Det ska säkert gå att lösa på något smidigt sätt. Alla måste vara med på slutkostnaden innan någon beställning görs. Det kanske slutar med att det blir billigare att beställa var för sig i slutändan, det märker vi.

Men.. en god tanke måste ju alltid prövas ;)
 
Kanske en eventuell direktkontakt med Canon i ärendet?

Tror att det kan bli svårt att få 20-25 manualer från 1 leverantör.
 
Jag har skickat en förfrågan till Canon i Sverige.
Tror knappast att vi får hjälp genom dom, men det kan vara kul att se deras reaktion/bemötande.
 
Johan.. trist sånt där. Stora företag behöver inte bry sig, osv.

Sex stycken än så länge, det var inte så många som jag först trodde skulle vara intresserade. Vi låter det gå en stund till så får vi se om vi blir fler.

Observera att detta än så länge bara är en intresseundersökning.

(sex stycken Intresserade)
Stellan Wågström
Johan Gullberg
Ulrica Hållén
Jan Kivisaar
Jonas Samuelsson
Daniel Johansson


Hoppas på fler :)
 
Inte för att vara kaxig på något sätt eller oförskämd men vad behöver man en svensk manual till? Är det för att man inte behärskar Engelska eller är det för att det är "kul att ha" eller för att öka andrahandsvärdet vid ev. försäljning. Och hur mycket är man beredd att betala? Canon Sverige kan väll knappast gilla att man köper kamera utomlands och utnyttjar deras dyrbara resurser som översatt och färdigställt manualen på svenska, det är bla. därför kamrorna är dyrare i Sverige, eller? /Magnus
 
Magnuz skrev:
Inte för att vara kaxig på något sätt eller oförskämd men vad behöver man en svensk manual till? Är det för att man inte behärskar Engelska eller är det för att det är "kul att ha" eller för att öka andrahandsvärdet vid ev. försäljning. Och hur mycket är man beredd att betala? Canon Sverige kan väll knappast gilla att man köper kamera utomlands och utnyttjar deras dyrbara resurser som översatt och färdigställt manualen på svenska, det är bla. därför kamrorna är dyrare i Sverige, eller? /Magnus

Vissa kanske inte förstår varenda ord eller inställning på engelska... Jag är inte en av dom men tycker det kan vara skönt att ha en svensk manual... Sen så är det bra om tex min sambo får för sig att lära sig kameran och inte är insatt i fotografering, så kan det vara bra att ha en svensk manual för att lättare förstå vad dom menar...

Att utnytja canons resurser?
HAHA!!!
Tror inte Canon har dyrbara resurser som sitter o översätter en manual i taget... När dom väl gjort en manual så tror jag inte canon klagar om dom får tjäna pengar på att sälja några fler? ;)
 
Senast ändrad:
Har Tysk manual som medföljde när jag köpte kameran.
Tyska kan jag en del, men långt ifrån allt.

Engelsk manual har jag laddat ner (Gratis), men det är inte så kul att behöva sitta och titta i en manual på datorn....skriver man ut den så står det COPY över varje sida...går att läsa men...

Sen är det lättare att hitta på Svenska när det på olika forum hänvisar till ditt o datt...
 
Jag har ganska stora brister i min engeska. Det finns ju ingen engelsk undervisning i sverige som gör en svensk bra på engeslka, utan att skicka en över vattnet.

Det jag menar är att det spelar ingen roll om man läst engelska i skolan i 10 år och fått mvg alla år. Jämför man med en engelsktalande person så kan man ingenting efter den tiden. Efter 10 år i skolan så klarar man sig hjälpligt på semestern.

Jag skyller på den svenska undervisningen. ;)

Jag kan knappt engelskt fotospråk.
Trots det ser jag alltid filmer utan svensk text utan problem.

..men det är ju klart man övar och lär sig.
 
Jag vill ha en svensk av den enkla anledningen att jag är nybörjare inom foto och även om jag kan engelska flytande är det många begrepp inom foto som jag inte förstår även på svenska *S* så då bör det vara lite lättare att åtminstonde få läsa svenska ord :))

Mvh Ulrica
 
ulricahdesign skrev:
Jag vill ha en svensk av den enkla anledningen att jag är nybörjare inom foto och även om jag kan engelska flytande är det många begrepp inom foto som jag inte förstår även på svenska *S* så då bör det vara lite lättare att åtminstonde få läsa svenska ord :))

Mvh Ulrica

Håller med dig...en del begrepp som man inte ens förstår/begriper innebörden av det på Svenska...:)
 
Egentligen har jag samma anledning. Men jag kommer inte byta bort det engelska menysystemet i kameran ändå :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.