Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Svartvitt porträtt på pojke
- Trådstartare tsienni
- Start datum
matnyttige
Aktiv medlem
Bilder och önskan om bildkritik bör ju läggas upp under just bildkritik och inte här i forumet.tsienni skrev:
Mitt första prov. Vad tycker du?
Tekniskt sett så ser de vita skjortärmarna väldigt utfrätta ut samtidigt som kontrasten i ansiktet är väldig låg. Ärmarna blir alltså ännu värre (kritvita) om du höjer kontrasten.
tsienni
Aktiv medlem
Tack för din kritik. Nu har jag hittat det forum som du hänvisade till.
Jag har provat höja kontrasten över hela bilden men tror inte att jag lyckades med det. Kanske en partiell ändring av kontrasten hjälper, men är ju ganska oerfaren med GIMP och vet inte vilken teknik kan användas i så fall.
Hälsningar.
Jag har provat höja kontrasten över hela bilden men tror inte att jag lyckades med det. Kanske en partiell ändring av kontrasten hjälper, men är ju ganska oerfaren med GIMP och vet inte vilken teknik kan användas i så fall.
Hälsningar.
tsienni
Aktiv medlem
"utfrätt"=overexposed? over-saturated? eller..
Vad kan man göra då, om jag kan ju fråga? Tack på förhand!
Förutom utfrätt så är den väldigt överskärpt!
Vad kan man göra då, om jag kan ju fråga? Tack på förhand!
tsienni
Aktiv medlem
Originalet finns här:
http://www.freespaces.com/tsienni/swedekid2.jpg
Jag vet inte hur jag kan justera ljusstyrkas nivå just över de vita skjortärmarna bara, där det ser utfrätt ut..
http://www.freespaces.com/tsienni/swedekid2.jpg
Jag vet inte hur jag kan justera ljusstyrkas nivå just över de vita skjortärmarna bara, där det ser utfrätt ut..
Gadget
Aktiv medlem
Det som är utfrätt går nog tyvärr inte att få tillbaka i bilden.
Den är väl svårt för kameran att exponera både efter den mörka västen och den vita skjortan.
Hudtonerna tycker jag ser okej ut så jag skulle nog beskära bilden och bli av med den utfrätta skjortärmen..
Sedan tycker jag att du inte behöver skärpa bilden, det ser bra ut i alla fall.
Allt enligt mitt tycke i alla fall.
M.v.h: Benny
Den är väl svårt för kameran att exponera både efter den mörka västen och den vita skjortan.
Hudtonerna tycker jag ser okej ut så jag skulle nog beskära bilden och bli av med den utfrätta skjortärmen..
Sedan tycker jag att du inte behöver skärpa bilden, det ser bra ut i alla fall.
Allt enligt mitt tycke i alla fall.
M.v.h: Benny