Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Svartvita utskrifter med Epson 1400
- Trådstartare redshift
- Start datum
gunnar_g
Ny medlem
Utskrifter
Jag är nöjd med de svartvita utskrifter jag har gjort än så länge på min epson 1400. Åtminstone har de inscannade svartvita negativen varit relativt enkla att få till. Liksom du har jag skrivit ut i photoshop. Jag låter skrivaren hantera färger och gör justeringar i skrivardrivrutinen vid behov. Inte superlätt att bedöma utskrifterna i och för sig, ibland kan en bild se neutral och fin ut i ett betraktningsljus men få ett färgstick i ett annat. Bilder tagna med digitalkameran som sedan konverteras till svartvitt har jag än så länge haft större problem med, fast dessa utskrifter har jag gjort via Capture NX (Nikon-program). I ärlighetens namn har jag inte trixat så mycket med det sitnämda alternativet, men min erfarenhet är alltså att skrivaren i alla fall kan få till svartvita utskrifter som duger.
Jag är nöjd med de svartvita utskrifter jag har gjort än så länge på min epson 1400. Åtminstone har de inscannade svartvita negativen varit relativt enkla att få till. Liksom du har jag skrivit ut i photoshop. Jag låter skrivaren hantera färger och gör justeringar i skrivardrivrutinen vid behov. Inte superlätt att bedöma utskrifterna i och för sig, ibland kan en bild se neutral och fin ut i ett betraktningsljus men få ett färgstick i ett annat. Bilder tagna med digitalkameran som sedan konverteras till svartvitt har jag än så länge haft större problem med, fast dessa utskrifter har jag gjort via Capture NX (Nikon-program). I ärlighetens namn har jag inte trixat så mycket med det sitnämda alternativet, men min erfarenhet är alltså att skrivaren i alla fall kan få till svartvita utskrifter som duger.
stefohl
Aktiv medlem
Är det någon som har lyckats att få bra svartvita utskrifter med Epson Stylus photo 1400? Mina får en svag grön eller röd/magenta ton. Jag skriver ut genom Photoshop och har justerat färgerna i utskrift inställningen i skrivaren?
/Jan
Lägg in profilen i Photoshops utskriftsdialog istället och använd sedan No Color Management i Epsons dialogruta. Har du en bra profil kommer du få utskrifter utan färgstick. 1400:an använder ju dyebläck, så metameri-problemen brukar vara betydligt mindre än på de pigmentbaserade skrivarna.
Stefan