Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svårt val, normalzoom till 5D MKII, Canon/Tamron

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ett 5D Mark II-hus och söker nu efter ett lämpligt allround-objektiv för omkring 5000 kr begagnat eller nytt (kan sträcka mig lite uppåt i pris).
Nu tror jag att jag sållat bort allt förutom 3 objektiv och jag önskar lite fler tankar från er:

Tamron AF SP 24-70/2,8 Di VC USD
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
Canon EF 24-70/2,8 L USM

Så, ska jag köra på Tamron eller har jag missat något?

Hej! Jag hade samma fundering som du i våras. Här är länk med alla kommentarer. För min del slutade det med 5D Mark II och 24-105, vilket jag absolut inte ångrat.

Lycka till med ditt val!

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=152206

//mvh Bosse
 
Johannes: Det kan vara ett intressant alternativ!

Gillar du att ha möjlighet till skapligt närbildsfoto och kan tänka dig avvara lite teleräckvidd...är Canon 24-70/4 mycket trevligt. Svårt dock kanske att hitta inom din budget...finns ju inte så många ute beggade ännu.

Är det bättre än första versionen av 24-70 2.8? Inte så mycket tänker jag, och dessa finns det ganska gott om beg :)
Men då väljer jag nog Tamron före.
 
Aningen bättre tror jag...den nafsar 24-70/2,8 II i hälarna...men du har ju inte f/2,8 förståss. Men främsta fördelen med 24-70/4 är den superba bildkvaliteten kopplat till smidiga yttermått.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.