Annons

Svåraste motivet?

Produkter
(logga in för att koppla)
picturethis.nu skrev:
Jag ska fotografera barn med leksaker i morgon.
Ungarna på 1 - 2 år ska leka med produkten i en studiomiljö.

Det brukar vara lite trixigt att få dem att hålla sig på bakgrundsfonden och inom blixtljusets område.
De är inte så lätta att styra i den åldern...

Barn måste väl annars vara något av det enklaste man kan plåta, eftersom hur man än vänder och vrider på dem är de ju urgulliga. Även om jag kan förstå problemet med att ha flera inom ett bestämt område..... hur gick det föresten?

// Anders
 
Fåglar som flyger brukar vara svårt. Aldrig fått till någon sådan "bra" bild faktiskt.
Sedan att hitta nya spännande objekt att fota ute i skogen kan vara lite klurigt..
 
Jag tycker nog att försöka förmedla en speciell sinnesstämning är väldigt svårt. Tex att ta ett portr. av någon som mår pissigt...och få med det i bilden.

Jag har lyckats ganska bra en gång...men det var nog bara tur....polaren som hade ett ångestfullt samtal med sin dotter per telefon...och där satt jag med kameran...
 
Har någon sett omslagssidan till Napp och Nytt 1958?

En öring som hoppar efter en fluga. Bilden är tagen för snart 50 år sedan av en amerikan. Än i dag finns det extremt lite i detta fack.

Kan inte tänka mig något svårare än att försöka få en skarp bild av en hoppande öring som försöker ta en fluga i helt naturligt tillstånd.
 
Sabud skrev:
Har någon sett omslagssidan till Napp och Nytt 1958?

En öring som hoppar efter en fluga. Bilden är tagen för snart 50 år sedan av en amerikan. Än i dag finns det extremt lite i detta fack.

Kan inte tänka mig något svårare än att försöka få en skarp bild av en hoppande öring som försöker ta en fluga i helt naturligt tillstånd.

Det kan jag tänka mig är en svår bild att få på pränt...har fiske som hobby, och har aldrig sett en fisk hoppa efter betet.....jo...en 10-kilos lax i Älvkarleby....men det var bara då...aldrig förr eller senare..
 
Stephan Axelsson (Sabud) skrev:
Har någon sett omslagssidan till Napp och Nytt 1958?[/B]


Efter att ha sett bilden ovan, ställer man sig undrande till om det faktiskt är plåtad i den situationen, och om den mot förmodan skulle vara det, undrar jag om det inte är en mycket väldresserad odlad dito

/ Anders
 
Senast ändrad:
En sak som jag har försökt skjuta med luftgevär i min ungdom och antar lika svårt att fota är fladdermus som jagar i skymningsljus.
En stor frustrerade skillnad mellan detta motiv och de ni nämner är att man ser dem hela tiden (kan vara nån halvtimme lungt) utan att lyckas.
 
bEPH skrev:
En sak som jag har försökt skjuta med luftgevär i min ungdom och antar lika svårt att fota är fladdermus som jagar i skymningsljus.
En stor frustrerade skillnad mellan detta motiv och de ni nämner är att man ser dem hela tiden (kan vara nån halvtimme lungt) utan att lyckas.

Instämmer... har nog lagt sådär 500 exponeringar mot fladdermus, både med och utan blixt. Mycket träd, lykstolpe och annat skit har jag fått med på bilderna. Men aldrig en fladdermus... :(
 
Arne S skrev:
Instämmer... har nog lagt sådär 500 exponeringar mot fladdermus, både med och utan blixt. Mycket träd, lykstolpe och annat skit har jag fått med på bilderna. Men aldrig en fladdermus... :(
Jag tror att vi härmed kan klassificera fladdermusen som skitfisk med:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.