Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Suveräna Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Aktiv medlem
Snacka om snabb leverans - min order på 4 st färgpatroner och A3+ skrivarpapper, ett rätt så stort postpaket, levererades (Umeå>Östersund) på under 24 timmar från det att jag knappade in min internetbeställning!!

Suveränt bra - ett rent nöje att handla av Cyberphoto!!

/B

Ja, dom är underbara, nu bor jag i södra sverige så leveranserna ligger på 2-4 dagar, men då jag själv jobbar på en web-butik så vet jag hur det fungerar med frakt, så jag har full förståelse för om det kan ta några dagar att frakta över hela landet läget på olika terminaler osv..

Men kundservicen är fantastisk de få gånger jag haft med den att göra. Tvekar aldrig att rekommendera Cyberphoto till vänner o bekanta. De har alltid känts seriösa ända sen jag hittade dom på nätet för typ 10 år sen :D

Håller med

Köpte min första "riktiga" digitalkamera (Olympus E10) av dem 2001 och sen dess har det blivit en hel del till. Alltid snabba leveranser och bra service.

Jag handlar mycket på Cyberphoto. Eftersom jag inte bor så långt ifrån Umeå så får jag alltid mina grejer dagen efter order. Skönt att inte behöva vänta länge och dessutom är deras kundservice är bra.

Snacka om snabb leverans - min order på 4 st färgpatroner och A3+ skrivarpapper, ett rätt så stort postpaket, levererades (Umeå>Östersund) på under 24 timmar från det att jag knappade in min internetbeställning!!

Suveränt bra - ett rent nöje att handla av Cyberphoto!!

/B

Bra jobbat av posten också!

Cyberfoto är bra men det finns många fler ställen där man får varorna nästa dag, så den delen är kanske inte så överdrivet imponerande.

Har t.ex handlat på Hegerthorns, fotokungen, c-infinity (papper), nordic ink (bläck), billiga ramar och i alla fallen kom varorna dagen efter beställningen. Cyberfoto tar lite längre eftersom jag bor i södra sverige.

Struliga betalningsrutiner med Cyberphoto

Cyberphoto har varit ett jättebra företag men har på sista tiden börjat sälja allt möjligt förutom Foto. Jag har vid två tillfällen på sista tiden köpt grejor av dom - bra snabb leverans men strul med fakturan hos det bolag dom anlitar Svea ekonomi nånting...Dom skickar ingen faktura utan hör av sig efter flera månader och vill att jag skall lägga upp avbetalningsplaner...vilket jag inte valt. Fått sitta i telefonkö för att ordna till detta. Känns som detta är affärsmodellen - lura in folk i avbetalningar man inte alls är sugen på. - verkligen jättetrist att Cyberphoto valt en sån samarbetspartner - känns inte seiöst längre...jag handlar på annat håll hädanefter!

Cyberphoto har varit ett jättebra företag men har på sista tiden börjat sälja allt möjligt förutom Foto. Jag har vid två tillfällen på sista tiden köpt grejor av dom - bra snabb leverans men strul med fakturan hos det bolag dom anlitar Svea ekonomi nånting...Dom skickar ingen faktura utan hör av sig efter flera månader och vill att jag skall lägga upp avbetalningsplaner...vilket jag inte valt. Fått sitta i telefonkö för att ordna till detta. Känns som detta är affärsmodellen - lura in folk i avbetalningar man inte alls är sugen på. - verkligen jättetrist att Cyberphoto valt en sån samarbetspartner - känns inte seiöst längre...jag handlar på annat håll hädanefter!

Den upplevelsen har jag då aldrig haft. Dock så kör jag oftast direkt betalning med kortet istället för faktura.

Fantastiskt smidigt att få leveranserna direkt till kontoret samma dag man lägger ordern om man beställer på förmiddagen inom Umeå också. Rekommenderar dem jämt och ser ingen anledning att handla annorstädes.

Du blandar inte ihop det med Klarna? Cyberphoto har ganska nyligen bytt till Svea eftersom Klarna strulade till det (har varit mycket negativt om Klarna i pressen på sistone).

Cyberphotos fel ??

Hej

Har du upplyst Cyberphoto om detta ? Tycker inte att man kan ge Cyberphoto skulden för att ett annat bolag strular. Blir de alltför många klagomål så byter dom nog samarbetspartner.
Att betala med kort blir ju nästan som faktura, normalt betalar man ju köpen månaden efter.

ThomasR

Håller med och ger många +++ till Cyberphoto men även till Scandinavian Photo, bägge har alltid haft suverän kundservice de gånger jag haft något mer med dem att göra än bara beställningar.

Hej

Har du upplyst Cyberphoto om detta ? Tycker inte att man kan ge Cyberphoto skulden för att ett annat bolag strular. Blir de alltför många klagomål så byter dom nog samarbetspartner.
Att betala med kort blir ju nästan som faktura, normalt betalar man ju köpen månaden efter.

ThomasR

Att betala med betal- eller kreditkort ja, men inte med bankkort.

Jag tror att Svea Ekonomi har haft lite strul, nämligen så fick inte jag min faktura som jag skulle betala för ca 2 månader sedan. Jag hade dock koll på att jag skulle få en faktura så jag ringde dom och fick den skickad till min e-post så jag kunde betala den innan förfallodatum. Inget jag skyller på Cyberphoto, såklart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar