Annons

Surfplatta för backup o granskning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror inte att det går. SD-kortplatsen i manicken tycks vara för att ge den mer lagringsutrymme. Jag har letat på Sandisks webplats och inte hittat något sätt att kopiera data mellan ett SD-kort och det interna minnet.

Jag antar att man kan titta på bilder som ligger på ett SD-kort på samma sätt som man tittar på bilder som ligger i det interna minnet, så helt värdelöst är det väl inte.

OK, nu hittade jag svaret. Nej, det går inte att kopiera bilder från ett SD-kort till det interna minnet:
http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/12984/kw/wmd

Tack, Per, då faller den bort för min del. Hade jag kunnat lägga över bilder på den hade den varit mumma som backup och för bildvisning. Nu börjar jag istället snegla på en Asus T100TA att ersätta min Ipad mini.

SanDisk Connect Wireless Media Drive

Jag tyckte också att den såg skoj ut, men liksom du vill jag kunna kopiera data till den från ett SD-kort. Annars får det vara.

En OTG-kabel, en liten HD och en USB-hub tycker jag verkar vara det bästa för mig.

Jag antar att man kan titta på bilder som ligger på ett SD-kort på samma sätt som man tittar på bilder som ligger i det interna minnet, så helt värdelöst är det väl inte

Såvida man inte fotat i råformat, och vill granska de filerna direkt från minneskortet gissar jag?

Kul pryl, men egentligen känns den kanske mest som en lite krystad och onödigt dyr nödlösning för mobiler och plattor utan usb-stöd?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto