Annons

Surfa på Fotosidan med mobilen och Opera Mini...

Produkter
(logga in för att koppla)
Phu, det finns alltså såna som surfar på fs från mobilen. Skönt! För då förstår jag att jag absolut inte kan vara i närheten av internetberoende;) Ska tala om det för mamsen nästa gång hon "oroar" sig..
 
lottae skrev:
Phu, det finns alltså såna som surfar på fs från mobilen. Skönt! För då förstår jag att jag absolut inte kan vara i närheten av internetberoende;) Ska tala om det för mamsen nästa gång hon "oroar" sig..
Surfa mer, så du slipper bli riktigt-liv-beroende :)
 
lottae skrev:
Phu, det finns alltså såna som surfar på fs från mobilen. Skönt! För då förstår jag att jag absolut inte kan vara i närheten av internetberoende;) Ska tala om det för mamsen nästa gång hon "oroar" sig..

Har förmodligen surfat lika mycket på FS på mobilen som på datorn i sommar, gjort så länge...

Skönare att ligga på stranden & surra i forumet än att sitta inne vid datorn...

//Larsa
 
Underbart!
tack så mycket... nu kan man göra mer än läsa nyheter, kolla på tv och spela tetris på telefonen när man sitter på tåget :D
happy, happy, joy joy
 
Andreas_H skrev:
Vad har ni då för telefoner? Min kan jag i bästa fall läsa epost med, men inte mer..

Jag har då en S700i som jag valde för att den just hade stor skärm. Jag älskar stora skärmar på telefoner, det är perfekt för surfning på nätet i Opera Mini :D
 
Andreas_H skrev:
Vad har ni då för telefoner? Min kan jag i bästa fall läsa epost med, men inte mer..

Urklipp ur Operas sida:

"Din telefon måste kunna köra Java och stöda Internetförbindelser via GPRS. Du får ett meddelande om din telefon stöds eller ej i samband med att du hämtar Opera Mini."

Själv så kör jag Operas webläsare för smartphones på min SE P900. En liten grej bara, FS är en ganska så tung sida & det underlättar om man stänger av Java script i opera, går oerhört mycket snabbare då. Huruvida detta går att göra i Opera mini vet jag dock ej. Bildvisningen bör man självfallet också stänga av, blir dyrt annars... I det opera jag använder så kan man sedan välja om det är någon enstaka bild man vill ladda ner & titta på.

//Larsa
 
FILM) (ulltand skrev:
I mini så förminskas bilderna kraftigt. Egentligen så är man inte inne på originalsidan, utan på en omgjord sida som är anpassad till telefonen.

Fungerar ungefär så med det opera jag använder också på P900...

Går det smidigt på FS med bilder på?

Antar att jag skulle kunna testa mini på min P900 också? Kan ju vara en grej om det går snålare än den version jag använder & inte för många funktioner är borttagna jämfört med den större varianten...

//Larsa
 
Har nu dragit hem opera mini & testat det på min P900. Ett sött litet program som dock inte är ngt alternativ jämtemot opera för smartphones men verkar vara suveränt till vanliga mobiler.

Fundera dock på datamängderna & vad ni har för GPRS-kostnader. Surfade runt på FS i en kvart & gjorde av med ca 500KB, kan bli dyrt i längden om man har fel GPRSavtal... Har inte koll på GPRSkostnader idag (har själv ett paket) men det kan kosta uppemot 20 kr/MB, en tia för en kvart då alltså!

En tanke är att stänga av bilderna & jämföra, torde bli lite skillnad.

//Larsa
 
FILM) (ulltand skrev:
Fungerar ganska ok, även om inte jag lyckas hitta länken "senast inlagda forum".[/url]

Om du skriver in den exakta adressen till "senast inlagda" & lägger in den som bokmärke så bör det ju fungera.

//Larsa
 
Jo, så är det...

Jag har på min P900 bokmärken till allt intressant här på FS + att originalopera är klart mer lättsurfat än minivarianten...

Man får väl testa sig fram & se vad kostnaderna blir (alltså kika på GPRSdataloggen eller vad det kan heta på mobilen man använder), mobilsurfning är ju trots allt en kompromiss...

Det enda jag gör på fotosidan i mobilen är forumbiten & det är mycket smidigt i opera, i minivarianten så kan det därmot bli lite bökigt då man inte kan öppna i nytt fönster vilket ökar kostnaden & tidsåtgången när man ska backa tillbaks.

Trevligt litet program i vilket fall!

//Larsa
 
Det kom ett SMS nyss från Telia om att man surfar gratis med GPRS på helgerna tom den 18:e Dec.
 
Men min 3510 tror jag inte funkar till det.. Eller hur gör man? wap.fotosidan.se eller vad då?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.