Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Surfa på Fotosidan med mobilen och Opera Mini...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag slog på en slimmad layout nu när man surfar in med Opera Mini, det gör det lite renare.
 
Christer, det vore kalas om du kunna lägga till en koll efter "Blazer" också i HTTP_USER_AGENT. Så att vi med Treo också kan få den simplare versionen.
 
Ursäkta en dum fråga, men vad behöver man och hur gör man för att surfa på fotosidan mobilt?
 
clindh skrev:
Jag slog på en slimmad layout nu när man surfar in med Opera Mini, det gör det lite renare.

Vilken skillnad!

Kan du göra nåt för att lätta upp för mig som kör opera till P900? Blev en oerhörd skillnad med Opera Mini, vore fint om vanliga opera kunde "lättas upp" lite.

//Larsa
 
Andreas_H skrev:
Ursäkta en dum fråga, men vad behöver man och hur gör man för att surfa på fotosidan mobilt?
Ett GPRS-abonemang & en mobil som stödjer Java. Om du har det så drar du hem Opera Mini & kör igång.

//Larsa
 
Jag använder Webviewer för att surfa på min P900:a (tyckte Opera var lite för stor och trög + att den kraschar när jag går in i preferences). Nu använder jag inte senaste versionen, men det mesta funkar bra på fotosidan utom just "Lägg till bokmärke". För alla andra funktioner får jag upp en länk som sig bör, men för denna får jag bara upp oklickbar text. Tror du det är något som går i en handvändning att fixa Christer? Lite bökigt när jag hittar en intressant diskussion att behöva mejla en länk till mig själv för att sedan vid en dator kunna bokmärka den.
 
Ska genast kolla upp webwiever...

Opera är, som du skriver, väl så tungt. Kraschar dock ej för mig.

Ett måste när man är inne på FS med opera är att stänga av Javascript, annars så får man slut på minne ganska så omgående. Funkar suvve sen jag gjorde det...

//Larsa, som sitter på en klippa vid havet och surfar mobilt:)
 
Nu verkar man inte kunna ladda ner webviewer längre (insåg jag när jag testade länken i mitt inlägg). Den kostar dessutom någon slant, $19 om jag inte minns fel.
 
Jag har jar-filen om du vill prova. Den fungerar bara i 10 dagar i icke-registrerat läge, men en demo likväl. Kontakta mig via FS så skickar jag den. Detta är v. 3.5 dock (tror det är bättre javascriptstöd i senaste versionen), men min P900 klarar inte att uppdatera sen jag bytte firmware i den (och jag orkar inte formattera om den).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.