Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Ang Traderas koll av Företagskonton.

"När det gäller utländska företag så begär vi in registeringsbevis och kräver även att de skall ha Paypal-verifiering. Vi verifierar även övriga uppgifter i kontot såsom kontaktuppgifter, adress osv. När vi har kunnat verifiera uppgifterna så aktiverar vi kontot och inloggningsuppgifter sänds ut till den epostadress som registrerats för kontot."

Har mejlat Tradera några följdfrågor.


EDIT: Kollade Björns lista på avslutade auktioner för SUPERNICE och de har redan fått in över en kvarts miljon (252 329 SEK) om alla betalar.
Man är i fel bransch. ;-)
Nytt svar från Tradera...
"Jättebra att du kontaktar oss igen.
Vi ser mycket allvarligt på bedrägerier och jag kommer att be säkerhetsavdelningen att granska detta närmare.
Jag är mycket tacksam för att du informerade oss om detta.
"
 
Bra jobbat! Nu kom första omdömet från försäljning av D800 för 15600kr, Köparen var ny på tradera så antingen fick han kameran eller så är det en bulvan.
 
Bra jobbat! Nu kom första omdömet från försäljning av D800 för 15600kr, Köparen var ny på tradera så antingen fick han kameran eller så är det en bulvan.

Det är ju inte otroligt att de verkligen skickar grejor till de första vinnarna för att lugna resten. På ett par veckor har de ju dragit in nära en halv miljon (so far), så att skicka ett par kameror som man går plus minus noll på är ju knappast någon större satsning.
Bara det faktum att de säljer iPhone 5 på auktion tycker jag avslöjar att de är bedragare. Jag känner till vilka marginaler Apple ger återförsäljare och det kan inte gå med annat än back på de iPhones de säljer - om de nu inte lyckas få folk att betala mer för lurarna än vad de skulle betala hos Apple eller en svensk operatör. Särskilt med tanke på att Supernice står för avgifter för PayPal och tull.
Antingen handlar det om bedrägeri, stöldgods eller världens sämsta affärsmän.
 
De står visserligen inte för avgifterna för paypal men visst är det troligt att de säljer några prylar billigt för att sedan kunna blåsa flera.
 
-------------------------
US OFFICE
NETMISTIC UNIVERSE LLC
501 Silverside Road
Suite 105
Wilmington, DE 19809, USA
Phone: +1(302) 300-4910
US Toll Free: (800) 387-8680
Fax: (302) 300-4909 Fax
www.supernice.info

Avsändarens epostadress: [email protected]

Om man googlar på postadressen så hittar man lite forumtrådar som gör att åtminstone jag inte skulle handla av ett bolag med den adressen ...

(T.ex. http://www.essayscam.org/Forum/9/usatermpapers-com-new-scam-pakistan-1273/
och http://www.419legal.org/fraud/28792-help.html)
 
Detta svar fick jag från Supernice:

Som det står i objektbeskrivningen tar vi generellt inte emot PayPal betalningar för objekt över 2000 SEK, då vi förlorar en massa på deras avgifter och deras kusliga växlingskurs. Om kunder erbjuder sig att står för dessa kostnader (ca 10% på utropspriset), då har vi ingenting emot det.
Du behöver ja minst ett positivt omdöme på Tradera samt skicka PayPal inbetalningen från samma E-postadress som du har hos Tradera.

10% på utropspriset blir inte så många ören. De kör ju med 1kr i utropspris på det mesta.
 
10% på utropspriset blir inte så många ören. De kör ju med 1kr i utropspris på det mesta.

Så rätt Per. Det är jag som skrivit fel.Försäljningspriset är det som gäller. Har snackat med PayPal och där fått bekräftat att de bara tar ca 3,6 % ca som alla vet. Men när min son skulle flytta sina pengar från PayPal konto till ett vanligt bankkonto tog de 21%.. På PayPal sade de att det inte kostade någonting...Hmmm??
Men åter till Supenice så har de slutat besvara mina mejl sen jag sade att jag ville betala med PayPal. (De måste ju godkänna detta enl. Traderas regler) Tidigare när jag har haft frågor har de svarat på några minuter..
Det är väl bara 3-4 dagar kvar nu tills alla auktioner går ut. Sen fär vi se.
 
bland alla lämnade omdömen verkar det vara många auktioner som slutade i mitten av dec (som jag aldrig såg trots att jag letade efter flera av dessa varor). Tycker att alla omdömen stärker ett omfattande och genomarbetat bedrägeri. Gemensamt för alla lämnade omdömen är att de är de första omdömen som köparna någonsin lämnat.
Sorgligt att inte Tradera agerar. Som det är beskrivet skulle ju ett företag som godkänts att Tradera innebära en större trygghet än övriga säljare.
Många stackare som kommer att förlora stora belopp.
 
bland alla lämnade omdömen verkar det vara många auktioner som slutade i mitten av dec (som jag aldrig såg trots att jag letade efter flera av dessa varor). Tycker att alla omdömen stärker ett omfattande och genomarbetat bedrägeri. Gemensamt för alla lämnade omdömen är att de är de första omdömen som köparna någonsin lämnat.
Sorgligt att inte Tradera agerar. Som det är beskrivet skulle ju ett företag som godkänts att Tradera innebära en större trygghet än övriga säljare.
Många stackare som kommer att förlora stora belopp.

Jag har dokumenterat att jag varit i kontakt med Tradera ang denna användare och att de svarat att de ska kolla på det. Kanske får anledning att slänga det i ansiktet på dem senare.
Men jag hoppas innerligt att jag har fel och att detta endast är en asiatisk firma som faktiskt levererar, även om garantier blir svåra att fullfölja.
 
Han menade nog att det var ett omdöme som lämnades på tradera idag - inte att han lämnade ett omdöme. Men visst går inlägget att feltolka.
 
Det är en länk till lämnade omdömen (plural). Det går väl inte att misstolka?

Om man tänker sig ett underförstått (Jag) lämnade omdömen på Supernice. Men som du säger så är det plural så det är lite långsökt ändå. Lustigt att även jag funderade på vad inlägget betydde en stund men kom fram till att det vore fullständigt orimligt att han hade handlat ett objektiv och lämnat omdöme i förskott.
 
Om man tänker sig ett underförstått (Jag) lämnade omdömen på Supernice. Men som du säger så är det plural så det är lite långsökt ändå. Lustigt att även jag funderade på vad inlägget betydde en stund men kom fram till att det vore fullständigt orimligt att han hade handlat ett objektiv och lämnat omdöme i förskott.

Oj, har mitt inlägg med länken till lämnade omdömen (Supernice) missförståtts?

Jag skickade in länken här enbart för att visa att omdömena fylls på allt eftersom-
inte att JAG lämnat omdöme el. köpt något (skulle inte falla mig in)--

Det jag noterade då när jag skickade in länken och även nu, är att många av de här som lämnat omdömen är reggade ganska nyligen och inte sålt el. köpt nåt tidigare och inte har några omdömen själva.

Undrar också om ni med HAN (i något inlägg) syftar på mig...?
(Liten rättelse bara- jag är en tjej/kvinna :))


Eller har jag missförstått alltihop?

Mvh
/chi
 
Nej, nej! jag uppfattade vad du skrev men det var någon som uppfattade som att det var du som var köpare och att du hade lämnat ett omdöme. Men nu har vi rätt ut det för alltid! Ett "han" är nog en missuppfattning som bygger på att de flesta forumdeltagare är män. Jag tog det för givet att du var en kille, så dumt av mig!
 
Ang Traderas koll av Företagskonton.

"När det gäller utländska företag så begär vi in registeringsbevis och kräver även att de skall ha Paypal-verifiering. Vi verifierar även övriga uppgifter i kontot såsom kontaktuppgifter, adress osv. När vi har kunnat verifiera uppgifterna så aktiverar vi kontot och inloggningsuppgifter sänds ut till den epostadress som registrerats för kontot."

Har mejlat Tradera några följdfrågor.


EDIT: Kollade Björns lista på avslutade auktioner för SUPERNICE och de har redan fått in över en kvarts miljon (252 329 SEK) om alla betalar.
Man är i fel bransch. ;-)

Försäljningspriserna för avslutade auktioner (inkl frakt) är nu uppe i ca 384.000 kr.
Är det inte dags för Tradera att stoppa de auktioner som fortfarande ligger ute?

/Johan
 
Jag är en av dem som vunnit en auktion på Nikon D800. Men p.g.a. priset, nästan inga betyg på säljaren, att de som köpt liknande varor tidigare ej betygsatt och en massa andra omständigheter som verkar tveksamma, har jag inte betalat ännu. (Har blivit lurad tidigare av en säljare. Honom spårade jag upp och polisanmälde med allt jag funnit om honom på en CD medskickat , vilket lett till att en åklagare håller på att ta det till domstol nu.)
Supernice vill gärna sälja med Paypal om jag betalar deras kostnader, 10% av försäljningspriset. Efterssom kamerapriset är så lågt kan jag tänka mig det, men nu skriver någon att Paypal alls inte är säkert om man betalar utanför tradera. Hur är det med det? Någon som vet.
(Tur att fotosidan finns, innan jag betalade.)

Hur gick det för dig? du är väl den enda här erkänt att han köpt något av supernice.?
 
Nu tänker du baklänges. Varför skulle man vilja lägga ut en bluffannons med ett telefonummer som leder till någon annan? Då får man ju inte mycket sålt... Och visst måste du bekräfta ändringen via en pinkod som du får till telefonen, men min poäng var att uppgifterna på Eniro (och liknande ställen) inte har något identifieringsvärde. Det finns många olika anledningar att ändra uppgifterna, tex kan de ju vilja låtsas att de bor på en viss ort eller låtsas vara någon vars identitet de stulit.
Naturligtvis används bara kontantkortsabonnemang för bedrägerier, annars blir det ju väldigt lätt att spåra skurkarna.

Tycker nog jag tänker framlänges ;-)

Att använda "ändra"-knappen förutsätter väl tidigare inlagd info? Inte lämpligt att ändra sina egna uppgifter alltså. Att skapa en "identitet" däremot... Identifieringsvärdet håller jag med om att det är lika med noll.
 
---
Supernice vill gärna sälja med Paypal om jag betalar deras kostnader, 10% av försäljningspriset. Efterssom kamerapriset är så lågt kan jag tänka mig det, men nu skriver någon att Paypal alls inte är säkert om man betalar utanför tradera. Hur är det med det? Någon som vet.
(Tur att fotosidan finns, innan jag betalade.)
Vad jag minns har man knappast något skydd alls ifall man använder Paypal utanför Tradera eller ebay, vilket kan förklara att Supernice "gärna" vill sälja med Paypal så länge det sker utanför auktionssajten...

Har läst någonstans att Paypal-alternativet måste finnas angivet bland säljarens betalningsvillkor i annonsen för att man ska få något skydd.
.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.