Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sunpak blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Har en sunpak pf30x och har laddat ner manualen då jag tappat bort den med den innehåller inget om inställningarna man kan göra med det som heter EV adjust på blixtens baksida..den går från -1,5 upp till +1,5 vag gör denna och när ändrar man dessa tal?

Tyvärr bara ett info blad...inte när och hur man använder denna inställnings nappar från minus till plus skalan

Har en sunpak pf30x och har laddat ner manualen då jag tappat bort den med den innehåller inget om inställningarna man kan göra med det som heter EV adjust på blixtens baksida..den går från -1,5 upp till +1,5 vag gör denna och när ändrar man dessa tal?

Blixtkompensering. Används för att justera blixtstyrkan med +/- 1,5 exponeringssteg.

När man använder den? När man anser att kameran använder fel blixtstyrka.

Jag har läst dina tidigare inlägg, och jag är medveten om din diagnos och att den får dig att fungera bäst med direkat "om X så skall man göra Y". Men det _finns_ inga sådana regler inom fotografi eller ljussättning, det handlar enbart om vad du som fotograf vill förmedla.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto