Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sunpak 433AF och A2?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Hej,

Har en extern blixt, Sunpak 433AF liggandes och eftersom jag är i köpartankar så tänkte jag kolla om det finns någon digitalkamera som man kan använda den med? Eller är den alldeles för gammal? På baksidan står det "For Nikon AF Cameras", men på forumet så har jag sett att det finns personer som även har den till Minoltor.

Jag vill ha en kamera i klass med A2, PowerShot Pro 1 etc...

OBS, jag är väldigt grön på detta område så jag skulle inte bli förvånad om min fråga är väldigt "dum".

/Karin

Hakar på samma tråd

eftersom jag går i fundering kring en A2/A200 så undrar jag vilka icke orginal-blixtar som går att använda med ovanstående kameror?

Och efter ännu mer funderande kan faktiskt svaret på min kamerafundering bli Canon Powershot Pro1 eftersom jag då kan använda min gamla men fullt funktionsdugliga kraftiga blixt.

Står det att blixten är för Nikon AF kameror kan den bara användas till det. Blixten kan köpas med olika typer av blixtfötter beroende på kameramodell.
En blixt med en blixtfot för Nikon kan inte användas på en Minolta t ex. Det beror på att det är olika typer av blixtskor (där man sätter blixten på kamerahuset) på olika kameramärken.
Min Sunpak 433 som är köpt till min Nikon passar inte på min Minolta. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar