Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sugen på ny Canon L Telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)
Du menar att man inte får stabilisering med 5D2?
ISF tror jag snarare att listan inte är uppdaterad, inga av de senaste modellerna står ju med?

Den är från Canond CD med användarhandböcker till alla objektiv. Version 2.0 levererad i November. Mer vet inte jag. Fick den med Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM
Filen med handbok för Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM är senast reviderad 2010-11-26.
Då var ju 5D Mark II välkänd.
 
Den är från Canond CD med användarhandböcker till alla objektiv. Version 2.0 levererad i November. Mer vet inte jag. Fick den med Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM
Filen med handbok för Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM är senast reviderad 2010-11-26.

Okok, tyckte bara det verkade lite orimligt att det skulle funka med 5D men inte 5D2, med 10D,20,30,40 men inte 50 o 60 osv osv.
Men då är det väl så.
 
Sitter själv på en 60D tillsammans med ett 100-400 4.5-5.6L. Kör den även med telekonverter 1.4x och IS verkar fungera men som tidigare nämnts, inte AF. Har även kört den tejpad och är det tillräckligt ljust och rätt kontrast, så funkar faktiskt AF, men kör nästan uteslutande med manuell AF då jag fotar fåglar med denna kombination. Tycker generellt att manuellt fokus på fågel är att föredra. kan nämnas att jag kör Sigma Telekonverter 1.4x, vilket jag personligen tycker är lite skarpare än med Canons egna. Säkert några som inte håller med mig, men det är så jag upplever det efter att provat båda.

Kan också nämna att jag funderat på byte till 70-200 2.8 IS med en 2x telekonverter. Men har inte riktigt bestämt mig. Skall ha kvar 100-400 över våren så får vi se vad jag tycker efter att ha fotograferat lite mer aktivt med det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.