Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Substitut till Canon 7D (Filmkamera)

Produkter
(logga in för att koppla)

johann1983

Aktiv medlem
Jag har idag en Canon 7D men jag har kommit fram till att den är inte ergonomisk att stå och hålla. Den har inte heller autofokus samt jag vill kunna ha den att ta stillbilder med medan någon annan filmar osv osv.

Men jag har kanske blivit bortskämd med bildkvalitén med Canon 7D.

Så jag söker ett substitut som är lika bra eller kanske till och med bättre.

Canon 7D producerar stora filer som innehåller mycket information.
De filmkameror som jag ser utlovar många timmar på den inbyggda hårddisken. Det får mig att undra om kvalitén verkligen blir så bra.

Så vilka kameror skulle jag bli nöjd med?

Jag kanske skulle berättao om min budget.

Eftersom jag redan har en stillbildskamera och den har kostat pengar så behöver jag inte en lika dyr filmkamera eftersom jag inte filmar lika mycket som jag tar bilder

Det finns många billiga full HD kameror för 1000-3000. Är dom bra?
Eller behöver man gå upp i runt 5000 för att få bra kvalité?

Jag kanske skulle berättao om min budget.

Eftersom jag redan har en stillbildskamera och den har kostat pengar så behöver jag inte en lika dyr filmkamera eftersom jag inte filmar lika mycket som jag tar bilder

Det finns många billiga full HD kameror för 1000-3000. Är dom bra?
Eller behöver man gå upp i runt 5000 för att få bra kvalité?

Ja, i princip. Akta dig noga för budgetmodellerna. Sonys cx115 säljs nu för 3300 med rabatt. Du lär knappast få bättre videokvalitet för pengarna.

Ja, i princip. Akta dig noga för budgetmodellerna. Sonys cx115 säljs nu för 3300 med rabatt. Du lär knappast få bättre videokvalitet för pengarna.

Den verkar intressant, problemet är att jag har inga "memory stick"

Men det står att den stödjer "SD/SDHC/MS Pro Duo/MS Pro-HG Duo "

Vad kan det betyda? att man kan stoppa in ett SD\SDHC kort i den?

Det står att brännvidden är 2.5 - 62.5
Det låter ju som att den inte har några problem med vidvinkel direkt

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto